جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 10.11.2011, 9:34


العربیه: جفری فلتمن دستیار وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۹ نوامبر از بشار اسد خواست از قدرت کناره گیری کند.

به گزارش تلویزیون العربیه دستیار وزیر خارجه ایالات متحده که برای نمایندگان کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخنرانی می کرد اظهار داشت برخی از رهبران عرب بطور خصوصی به ایالات متحده گفته‌اند که به بشار اسد رئیس جمهورسوریه پیشنهاد پناهندگی داده اند.

دستیار وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت" تغییر دمکراتیک و مسالمت آمیز که منجر به کناره گیری بشار اسد از قدرت شود به نفع مردم سوریه و نیز به نفع ایالات متحده آمریکا است.

وی افزود کناره گیری بشار اسد از قدرت به گسترش دمکراسی، رعایت حقوق بشر و کاهش نفوذ ایران در منطقه کمک خواهد کرد.

فلتمن افزود :"ما در یک پیام مختصر به بشار اسد می گوییم "کناره گیری کن و بگذار مردم سوریه با دمکراسی سرنوشت خود را تعیین کنند."

دستیار وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا ادامه داد: " ما به همان اندازه که برای مشاهده دگرگونی و تغیر بسوی دمکراسی امیدوار هستیم باید جهت طولانی شدن احتمالی زمان تغیير و سختی‌های آن نیز آماده باشیم."

کمیتۀ روابط خارجی سنای آمریکا برای بررسی وضعیت سوریه و راه های جلوگیری از کشتار وسرکوب تظاهرکنندگان توسط رژیم بشار اسد تشکیل داده بود.

در همین حال نمایندگان آمریکا وفرانسه در سازمان ملل با اشاره به سرکوب بیرحمانه رژیم بشار اسد خواستار اقدام جدی از سوی شورای امنیت علیه سوریه شدند.

از سوی دیگر نماینده سوریه در واکنش به سخنان جفری فلتمن گفت" این سخنان بیانگر آن است که آمریکا در امور داخلی سوریه دخالت مستقیم دارد" وی آمریکا را به تلاش برای شکست دادن طرح پیشنهادی اتحادیه عرب متهم ساخت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024