جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 29.10.2011, 15:13


اردوی راهیان نور دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله استان چهارمحال و بختیاری با انفجار مین ضد نفر داخل اتوبوس خونین شد.

پس از بازدید دانش آموزان از منطقه شرهانی در استان ایلام یکی از دانش‌آموزان اقدام به انتقال یک مین ضد نفر به داخل اتوبوس می‌نماید. پس از حرکت اتوبوس مین منفجر شده و موجب قطع دست دانش اموزی می شود که که مین را به اتوبوس منتقل کرده بود. همچنین به علت شدت انفجار جراحت شدیدی به ۱۷ دانش آموز دیگر وارد شده شش تن از دانش اموزان که در وضعیت کما به سر می بردند به بیمارستان دزفول اعزام شدند.

در ادامه ۱۳ دانش‌آموز زخمی دیگر به مرکز درمانی دشت عباس منتقل می شوند.علیرغم تلاش مسئولان مرکز درمانی دشت عباس و به علت نبود امکانات لازم درمانی و وخامت حال چهار نفر دیگر از دانش آموزان به علت خونریزی شدید و اصابت ترکش مین به جمجمه و قفسه سینه موجب انتقال انان به بیمارستان امام علی اندیمشک می شود. همچنین ۸ زخمی دیگر به دیگر بیمارستان های منطقه اعزام شدند.

به گفته یکی از شاهدان عینی در جریان این اردو استفاده از مربیان کم تجربه و سپردن دانش آموزان به وی، عدم بازدید بدنی از دانش آموزان پس از بازدید از منطقه، بی نظمی حاکم بر منطقه مورد بازدید و وجود ده ها سلاح بی هر گونه نظلرتی در میدان، نبود امکانان درمانی و بهداشتی لازم در منطقه مورد بازدید، نبود آمبولانس برای انتقال مصدومان احتمالی به مراکز درمانی موجب شد تا اردوی دانش‌آموزان به حادثه خونینی ختم شود.

لازم به ذکر است که در سال های اخیر اردوهای متعددی با شرکت هزاران دانش‌آموز و دانشجو به این مناطق اعزام شده که گاه و بی گاه حوادثی چون تصادفات رانندگی موجب تلفات شدیدی نیز گردیده است. در یکی از این اردوها در سال گذشته به برخی از دانش‌آموزان تجاوز شده بود.

از میزان تلفات این اردو در رسانه های دولتی تاکنون خبری منتشر نشده است.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024