جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 09.10.2011, 9:13


خبرگزاری هرانا - پیمان عارف، ظهر امروز یکشنبه هفدهم مهرماه، با پایان دوران محکومیتش از زندان اوین آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان عارف در شرایطی آزاد شده است که حکم ۷۴ ضربه شلاق وی صبح امروز و لحظاتی پیش از آزادی‌اش به اجرا در آمد.

صبح امروز نزدیکان آقای عارف در حالی منتظر آزادی‌اش بودند که مسئولان وی را جهت اجرای این حکم به اجرای احکام منتقل نمودند. این فعال دانشجویی به" اتهام توهین به ریاست جمهوری" از سوی دادگاه انقلاب به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

وی از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در زندان اوین محبوس بود.

دادگاه انقلاب تهران پیمان عارف را به اتهام توهین به ریاست جمهوری به ۷۴ ضربه شلاق محکوم نموده بود. پیمان عارف از فعالان سابق دانشجویی و عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران، بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته جهت اجرای حکم حبس بازداشت شده بود.

گزارش تصویری: پیمان عارف، لحظاتی پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق و آزادی از زندان

















گفت‌وگوی مسیح علی‌نژاد با پیمان عارف، ساعتی پس از آزادی



نظر کاربران:


برسد به دست پیمان عارف

پیمان عزیزم، سلام
آزادی ات مبارك.
این بهترین جمله ای بود كه برای آغاز نامه ام به تو، به ذهنم می رسید.
نامه نگاری آنهم در عصر ارتباطات مجازی حكایتی است برای خود اما چه كنم كه دستم تهی است از ابزار ارادت ورزی در حقت همانگونه كه شرمسار مادر و همسر صبورت بودیم در دوران نبودنت.
راستی چه كشیدی در آخریت روز حبس ات؟ نه از ضرب تازیانه كه از رسم تازیان هنگامیكه همسرت را برای تماشای زجر شلاق در كنارت دیدی!!! دستش بریده و چشمش كور باد جلادی كه اشك را در چشمان این زن جوان می دید و جری تر بازو می گشاد تا محكمتر فرود آورد آن چرم زبان نفهم را. می دانم كه شلاق هر بار كه بر جسم نحیف شده از حبست فرود می آمد ، نای دل كندن از پوست و گوشتت را نداشت و او باز می كشید و باز می زد ...
پیمان عزیز بگذار بگویم صبوری ات مبارك، بگذار بر زخم تازیانه های جابران كه حقانیت و استواری ات را به تصدیق ، خون می گریند بوسه زنم و بگذار تاریخ ثبت كند فریادم را كه به دوستی ام با تو افتخار می كنم ای نشان سرافرازی بر سینه ی آزادی! ایران به تو می بالد و تبریز بر خود غره می شود با داشتن فرزند پاكی چون تو . اینجا تبریز است مهد دلیران و كنام شیرانی همچون پیمان عارف.
امسال در مراسم سالگرد فوت مرحوم بیت الله جمالی جایت خالی بود و همه غمگنانه نام تو را بر زبان می راندند . حتما" به یاد داری آن پیرمرد نستوه - كه مصدق به داشتن یارانی مثل او افتخار می كرد- چگونه تا آخرین نفس رنج ملت در سینه داشت و شور آزادی این مرز و بوم در سر؟ تو نشان دادی كه مصدقی بودن یعنی شهامت در سخن ، مسئولیت پذیری در برابر تاریخ و صبوری در ناملایمات.
تو نهایت ذلت جابران را در زیر تازینه های خشمگین شان به نمایش گذاشتی و اوج عزت آزادیخواهان را آنگاه كه جلاد صورت از تو می پوشاند تا ترسش را زیر نقاب ننگینش پنهان كند، به تصویر كشیدی ...
مرحبا به استواری ات ، آفرین به شكوه ایستادگی ات.
آزادی ات مبارك پیمان عزیز.

دوستدارت - روح الله رحیم پور مطلق
هیجدهم مهر ماه یكهزار و سیصدو نود خورشیدی
تبریز



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024