چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 02.10.2011, 18:40



العربیه: برهان غلیون یکی از چهره های برجسته مخالفان رژیم سوریه روز یکشنبه، دوم اکتبر پس از پایان نشست مخالفان بشار اسد در استانبول بیانیه تاسیس "شوراس ملی" را اعلام کرد.

در این بیانیه تاکید شده است شورای ملی "چارچوبی فراگیر برای اپوزسیون سوریه تشکیل می دهد و همه جریان‌ها سیاسی از جمله لیبرال‌ها، اخوان‌المسلمین، کمیته‌های هماهنگی محلی، کردها و آشوری‌ها را در بر می‌گیرد."

برهان غلیون گفت: "شورای ملی پایه و اساس انقلاب سوریه است و مخالفان را در داخل و خارج از کشور نمایندگی می‌کند. تا زمینه لازم برای حمایت از مردم و تحقیق خواسته های آنان فراهم شود."

بیانیه تاکید کرد " شورای ملی تلاش می کند رژیم حاکم از جمله راس قدرت را سرنگون کند و یک حکومت مدنی به دور از تبعیض نژادی، جنسی، دینی و یا سیاسی تشکیل دهد و همه مردم سوریه را که به اصول انقلاب مسالمت آمیز پایبند باشند زیر چتر خود جمع کند."

برهان غلیون در پاسخ به سوالی در مورد تلاش مخالفان برای ارتباط با کشورهای مختلف و تلاش برای به رسمیت شناخته شدن در سطح جهان گفت : " تشکیل شورا سخت تر بود . شناسایی بین المللی آسان تر خواهد بود. کشورهای عربی و جامعه جهانی منتظر بودند مخالفان خود را سازماندهی کنند تا آنها را به عنوان جایگزین نظام به رسمیت بشناسند."

شورای ملی سوریه شامل نمایندگانی از بیانیه دمشق برای تحول دمومکراتیک ، بسمه قضمانی سخنگوی مطبوعاتی و عضو کادر اداری شورای ملی سوریه ، محمد ریاض رهبر اخوان المسلمین ، عبدالباسط سیدا متفکر سوری و همچنین نمایندگانی از اقلیت های کرد و آشوری است.

برهان غلیون جامعه شناس و متفکر معروف سوری که به ریاست این شورا برگزیده شده است تاکید کرد جریان های دیگری به شورا خواهند پیوست.
او تاکید کرد " شورا چارچوب واحدی برای جلوگیری از کشتاری که رژیم هر روز علیه غیرنظامیان انجام می دهد به شمار می آید."

برهان غلیون گفت :" شورای ملی با هرگونه دخالت خارجی که حاکمیت ملی را تهدید کند مخالف است."

او در عین حال از سازمان های بین المللی و کشورهای جهان خواست نسبت به تحولات این کشور بی تفاوت نباشند و از آنها در برابر جنگ علنی رژیم پشتیبانی کنند."



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024