جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 01.09.2011, 9:39


العربیه: گروهی ازفعالان سوریه یک فیلم ویدئویی را بر شبکه انترنت منتشر کردند که درآن دادستان استان حماه، در اعتراض به سرکوب وحشيانه معترضان و مخالفان حکومت بشار اسد، از مقام خود استعفا داده است.

عدنان محمد بکور، روز چهارشنبه ۳۱-۸-۲۰۱۱ با انتشار ويديويی بر روی سايت يوتيوب، ضمن اعلام خبر استعفای خود، حکومت بشار اسد را به دليل سرکوب تظاهرات مسالمت‌آميز مخالفان، به باد انتقاد گرفته است.

دادستان استان حماه در برشمردن دلايل استعفای خود، به قتل رساندن ۷۲ تن ازفعالان سياسی و تظاهرکنندگان بازداشت شده توسط رژیم بشار اسد در زندان مرکزی حماه در تاریخ ۳۱-۷-۲۰۱۱ اشاره کرده است.

بکور افزود افراد کشته به صورت دست جمعی در روستای الخالدیه دفن شدند.

بکور همچنين مدعی شد که در حمله ماه گذشته ارتش سوريه به شهر حماه، مرکز اين استان، ۴۲۰ تن از فعالان سیاسی توسط نیروهای امنیتی سوریه به قتل رسیدند که همه آنها بصورت دست جمعی در باغ های اطراف این شهر دفن شدند.

وی گفت "مسئولان امنیتی از من خواستند تا گواهی بدهم که قربانیان توسط گروه های مسلح کشته شدند."

وزیر دادگستری در ادامه گفت نیروهای امنیتی نزدیک به ۱۰ هزار نفر را بازداشت کردند که ۳۲۰ تن از آنها بر اثر شکنجه جان خود را از دست دادند .

بکور نام چند تن از عاملان این کشتار از جمله "محمد الشعار" وزیر کشور را ذکرکرد.

وی در پایان خبر ربودن شدن وی توسط مخالفان که توسط خبر گزاری دولتی سوریه اعلام شده بود را تکذیب کرد.

خبرگزاری دولتی سوريه (سانا) روز دوشنبه اعلام کرده بود که دادستان استان حماه در حين عزيمت به محل کارش در کاخ دادگستری، به دست مخالفان ربوده و مجبور به استعفا شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024