پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 04.08.2011, 17:24


احمد زیدآبادی، ‌روزنامه نگار پس از بیش از دو سال اسارت بدون مرخصی، امروز - پنجشنبه ۱۳ مرداد - به مرخصی آمد. آقای زیدآبادی در نخستین ساعات روز ۲۳ خرداد ۸۸ یعنی تنها چند ساعتی پس از پابان انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد.

دهها فعال سیاسی و روزنامه‌نگار دیگر همراه او بازداشت شدند که بعدها معلوم شد، حکم بازداشت آنها چندین روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری صادر شده بود.

به گزارش «بامداد خبر» زیدآبادی پس از ماه‌ها تحمل انواع فشارهای جسمی و روحی از سوی بازجویان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در دادگاهی «نمایشی» شرکت داده شد و پس از آن از سوی صلواتی، قاضی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شش سال حبس تعزیری و پنج سال تبعید به گناباد محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا مورد تایید قرار گرفت.

احمد زیدآبادی در اردیبهشت ماه سال ۸۹ به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی همچون عیسی سحرخیز و حشمت طبرزدی، از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

وی که در دو سال اخیر دو جایزه‌ی معتبر «قلم طلایی آزادی انجمن جهانی مطبوعات» و «جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو» را از آنِ خود کرده، پیش از این نیز در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ نزدیک به دو سال را در زندان سپری کرده بود.

مهدیه محمدی همسر احمد زیدآبادی، در اوایل تیر ماه از کاهش وزن شدید او ظرف سه هفته خبر داد که این موضوع موجب افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت احمد زیدآبادی و شدت گرفتن درخواست‌ها برای استفاده‌ی وی از حق مرخصی استعلاجی از سوی نهادهای حقوق بشری همچون سازمان عفو بین‌الملل گردید.

اولین عکس زیدآبادی در کنار خانواده



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024