پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 02.07.2011, 19:52



نامه نسرین ستوده به رئیس قوه قضائیه:
قاضی شما نشان داد زنان ایران را به هیچ بهانه‌‌ای نمی‌توان نادیده گرفت


مدرسه فمینیستی: نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال جنبش زنان، خطاب به رئیس قوه قضائیه نامه‌ای نوشته است که در این نامه با الهام از «پائولو کوئیلو»، اتفاقاتی را که پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بر جامعه رفته، به زیبایی بازگو می‌کند.

به گزارش مدرسه فمینیستی، نامه نسرین ستوده به قوه قضائیه و پس از اعلام حکم نسرین ستوده به نگارش درآمده و امروز برای اولین بار منتشر می‌شود. نسرین ستوده که از ۱۳ شهریورماه ۱۳۸۹ در بازداشت به سر می‌برد، به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از وکالت و خروج از کشور و نیز ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به واسطه عدم رعایت حجاب اسلامی در ویدئو سخنرانی‌اش محکوم شد. او در پی انتشار خبر این حکم ناعادلانه و سنگین در اسفندماه، این نامه را به نگارش درآورده که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

جناب آقای رئیس قوه‌ ی قضائیه!

سپاسگزارم که به ما نشان دادید معترضان انتخاباتی چه موجودات خطرناکی هستند ما فراموش کرده بودیم آن‌ها چه خیانت‌های بزرگی به ملت ایران کرده بودند!

سپاسگزارم که ماموران شما در‌‌ همان ساعات اولیه پس از انتخابات به بازداشت گسترده‌ی این موجودات خطرناک پرداختند و از بروز اعتراض آن‌ها جلوگیری کردند.

ماموران در زمان بازداشت به آن‌ها گفته بودند که برای «پیشگیری» آن‌ها را بازداشت کرده‌اند!

سپاسگزارم خطر «ایمیل» و «SMS»‌ها را به ما نشان دادید. ما فقط با احکام سنگین دادگاه‌های شما دریافتیم این‌ها چه پدیده‌های خطرناکی هستند!

وقتی دنیا با بهت و حیرت دید چگونه معترضان انتخاباتی با مسالمت‌آمیز‌ترین روش‌ها اعتراض خود را بیان کرده بودند، وقتی آن‌ها که فرصت بیان اعتراض پیدا نکرده بودند، با احکام سنگین راهی زندان شدند تا با صبر و سکوت احکام حبس خود را تحمل کنند، صبر و استقامت آن‌ها را تحسین کردیم

«سپاسگزارم که به جهان نشان دادید چه شکاف عظیمی میان تصمیمات حاکمان و آرزوی مردمان وجود دارد.»

بابت حکم خودم به طور ویژه از شما سپاسگزارم. از اینکه قاضی شما در صدور حکم خویش به هیچ روی ملاحظهٔ دو کودک خردسال مرا ننمود، بسیار سپاسگزارم.

قاضی شما نشان داد زنان ایران را به هیچ بهانه‌ای نمی‌توان نادیده گرفت. من حکم شما را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی‌کنم، زیرا این حکم لطف و محبت‌ بی‌پایانی را از سوی هموطنان‌‌ام و آزادیخواهان جهان به سویم سرازیر کرد.

از اینکه حکم حبس‌‌ام را بیش از موکلانم صادر کردید، بسیار سپاسگزارم. رهایی از زندان قبل از موکلانم برایم بسیار دردناک بود.

از اینکه هر بار ماموران شما مرا با ماشین اختصاصی و از سلول انفرادی، با دو مرد مسلح و یک زن جهت محاکمه به دادگاه اعزام کردند تا احساس مهم بودن بنمایم از شما سپاسگزارم.

خصوصا از دادرسی عادلانه ‌ی شما بی‌‌‌نهایت سپاسگزارم!

آقای رئیس!

از اینکه قاضی شما دفاعیات مرا و وکلای شجاع‌ام را جدی نگرفت، بسیار سپاسگزارم اما بدانید ما احکام شما را و به ویژه احکام دادگاه‌های انقلابتان را بسیار جدی می‌گیریم.

نسرین ستوده / اسفند ۸۹ / بند ۲۰۹ زندان اوین

-----------------
پانوشت:
* فرم اصلی این متن متعلق به پائولو کوئیلوی عزیز است که در زمان بازداشت‌ام موفق به مطالعهٔ آن شدم.



نظر کاربران:

خواهرم همدردم غمخوارم همرزمم هموطنم سخت در تعجبم که تو بزرگوار در پی یافتن شعور و درد و احساس نزد کسانی هستی که به جشن تولد کودکی نوپا و جشن عروسی دختری و پسری با هزاران امید در آغازین روز پیوندشان و به جنازه زنان و مردان پاک و ازادیخواه و به فرزندان جانباختگان رحم نمیکنند.
به کسانیکه حرمت انسانیت را فقط در شکم و زیر شکم خلاصه کرده اند به کسانیکه طی سی و دو سال حکومتشان یاد آور تمامی یورشهای خانمانسوز چهارده قرن اخیر به کشورمان بوده‌اند به کسانیکه برای راهکار ماندن بر قدرت تجاوز به زنان و مردان در بند را بنام پیامبر و اصحاب او انجام میدهند به کسانیکه برای بقا خود جنگ را نعمت و مردم را نعمت داشتن زندگی شاد محروم کرده اند خوهرم تو میدانی که میخ بر سندان کوبیدن کاریست عبث و تو نام و شرافتت بلا تر از انست که به یک تازی عراقی نامه بنویسی و یقین داشته باش در فردای ازادی تو و همرزمانت در میدان ازادی گل باران خواهید شد. پیروز و مقاوم باشی.
برادرت کاوه آهنگر



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024