جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 28.06.2011, 21:30



مراسم بزرگداشت یاد هدا صابر، قرآن پژوه، فعال مدنی و پژوهشگر در عرصه‌های تاریخ و اقتصاد، در قم برگزار شد.

گروهی از فعالین فرهنگی ، دینی و سیاسی قم و دیگر شهر ها به یاد هدی رضازاده صابر گرد هم آمدند. این مراسم شامل بخش‌هایی متنوع از قبیل سخنرانی، شعرخوانی و مداحی بود.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام سلیمانی ضمن سخنانی به وضعیت زندان امام موسی کاظم پرداخت و اشاره کرد که اتهام او در حکومت بنی‌عباس فتنه بوده است. او با اشاره به وضعیت همه‌ی زندانیان سیاسی از جمله شهید هدی صابر که همچون امام موسی کاظم در زندان جان سپرد، این نوع برخورد را مغایر احکام اسلام دانست.

در ادامه خواهر هدا، فیروزه صابر از فعالیت‌های اجتماعی هدا سخن گفت که تا به حال کمتر به آن پرداخته شده بود. او به نقش صابر در طرحی که برای توانمندسازی جوانان در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شد اشاره کرد.

فیروزه صابر خاطرنشان کرد که صابر در این منطقه توانست با برنامه‌ریزی برای آموزش و اشتغال جوانان این منطقه، طرح مذکور را با ۲۰ درصد موفقیت اجرا کند که این میزان موفقیت در طرح‌های توانمندسازی درصد بالایی محسوب می‌شود.

روحیات هدا، نگاه فراوظیفه‌ای به کارش و عشقش به مردم آن سامان از محور‌هایی بود که فیروزه صابر به آن پرداخت. سومین سخنران مراسم نیز تقی رحمانی یکی از دو یار دیرین هدا بود. او که در این اواخر با هدا در زندان بود، هدا را برادر خستگی‌ناپذیر ملی مذهبی دانست که در کنار سحابی به عنوان پدر مدارا و هاله سحابی به عنوان خواهر صلح، رفتنشان برای جریان ملی‌-‌مذهبی ضایعه است.

رحمانی همچنین آیت‌الله منتظری را فقیه جامعه مدنی نامید و اشاره کرد که جای خالی کسانی چون منتظری و سحابی را به سختی می‌توان پر کرد.

این جلسه با حضور فعالین مذهبی و سیاسی شهر قم از جمله بیت آیت‌الله منتظری و برخی از فعالین سیاسی ملی‌ـ‌مذهبی از جمله دکتر رفیعی و همچنین همسر شهید هدا صابر برگزار شد.








 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024