شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.06.2011, 6:58


پس از یک روز روزه اعتراضی به خاطر شهادت هدی صابر، قرار بود مراسمی خصوصی در منزل خواهر هدی صابر برگزارشود. اما این برنامه خصوصی با حضور انبوه و مداخله ماموران امنیتی بر هم خورد.

حضور وسیع لباس شخصی‌ها و موتور سواری‌های آن‌ها که همراه با ویراژ و قهقهه و.. بود نیز فضای منطقه را ملتهب و نا‌امن کرده بود.

به تدریحج میهمانان زیادی برای عرض تسلیت به منزل صابر مراجعه کردند که برخی در داخل و برخی نیز بیرون ماندند. به علت کثرت میهمانان در پشت بام نیز صندلی چیده شده بود تا افراد بتوانند فاتحه بخوانند و افطاری بخورند.

اما ماموران امنیتی با دوربین‌های فراوان در محل حاضر شده و از تک تک افرادی که وارد منزل می‌شدند فیلم و عکس می‌گرفتند.

میهمانان زیادی از طیفهای مختلف حضور داشته و یا مراجعه کردند. از ملی – مذهبی‌ها – جبهه مشارکت – مجاهدین انقلاب – خانواده‌های زندانیان – شخصیت‌های مذهبی و..

افراد زیادی مانند سعید حجاریان، آرمین، خانواده آیت الله طالقانی، فرزند آیت الله بیات، برخی خانواده‌های زندانیان سیاسی مانند خانم محتشمی‌پور و... با ممانعت ماموران امنیتی نتوانستند وارد خانه شوند. آن‌ها با فیلمبرداری و شناسایی افراد وارد شده مرتب از اعضای خانواده می‌خواستند که خانه را تخلیه کنند و برخی را نیز به اسم نام می‌بردند واز خانواده می‌خواستند که آن‌ها حتما باید هم اکنون خانه را ترک کنند مانند آقایان بسته‌نگار و رحمانی. آن‌ها بار‌ها میهمانان را تهدید به بازداشت کردند. بسیاری مجبور شدند افطاری نخورده منزل را ترک کنند.

ماموران اعضای خانواده را در پایین ساختمان متوقف کرده بودند و از آن‌ها می‌خواستند باید خانه تخلیه شود. فیروزه صابر به آن‌ها می‌گفت من نمی‌توانم به میهمان‌هایم بگویید از خانه‌ام بیرون بروید.

فشار ماموران به اعضای خانواده به حدی بود که خواهر بزرگ‌تر شهید صابر حالش به هم خورد و اورژانس را صدا کردند. آن‌ها مرتب تهدید می‌کردند اگر به این افطاری پایان ندهید فردا نخواهیم گذاشت مراسم برگزار شود.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024