شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 11.06.2011, 21:09



با شرکت در راهپیمایی ۲۲ خردادماه عزم و اراده خود را برای استقرار حاکمیت ملی- دموکراتیک به نمایش بگذاریم.


۲۲ خرداد یادآور روزی است که اقتدارگرایان نظام جمهوری اسلامی به رهبری آیت‌اله خامنه‌ای رای مردم را برنتابیده و با یک کودتای انتخاباتی از قبل طراحی شده و با یورش گسترده به ستادهای انتخاباتی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و دستگیری تعداد زیادی از فعالین ستاد‌ها و دستکاری و مهندسی در صندوقهای رای، فرد مورد نظر خود را به عنوان رئیس جمهور اعلام و بر مردم تحمیل نمودند.

مردم به رغم آشنایی با شیوه‌های عمل اقتدارگرایان در انتخابات سالهای گذشته و تخلف و تقلب باندهای حکومتی هرگز تصور نمی‌کردند که رایشان اینگونه به بازی گرفته شود. این تقلب گسترده موجب چنان بهت و حیرتی در میان مردم شد که باور آن برای بسیاری از آنان دشوار می‌نمود.

آری، با گذشت یکروز از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و معرفی آقای احمدی‌نژاد به عنوان پیروز انتخابات و سپری شدن بهت اولیه، مردم تهران و برخی از شهرهای دیگر کشور برای اعتراض به آنچه که روی داده بود، به خیابان‌ها آمدند و با راهپیمایی خود «رای من کو» را فریاد زدند. این حرکت در روزهای ۲۵ و ۳۰ خرداد نیز تکرار شد و به اشکال دیگر و به مناسب‌های خاص تاکنون نیز ادامه یافته است.

حرکت مسالمت‌آمیز و حق‌طلبانه مردم، که طی دو سال گذشته، با اقدامات وحشیانه نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران، لباس شخصی‌‌ها و نیروی انتظامی مواجه بوده، منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم، دستگیری و زندانی شدن آنان و نهایتا حصر خانگی رهبران جنبش سبز، آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان شده است.

عملکرد حاکمیت اقتدارگرایان در این مدت نشان می‌دهد که آنان با تسلط بر درآمدهای نفتی و استفاده وسیع از مزایای رانتی و محدود کردن هر چه بیشتر دایره خودی‌ها، هیچ حقی برای مردم قایل نیستند و با کوچک‌ترین انتقاد و اعتراضی به رذیلانه‌ترین و خشن‌ترین شیوه‌ها متوسل می‌شوند که آخرین نمونه آن قتل هاله سحابی در مراسم تشیع جنازه پدر، و برهم زدن مراسم ترحیم آن دو مبارز خستگی‌ناپذیر راه آزادی و دموکراسی میهنمان بود.

در شرایط کنونی که سیاست‌های ضد مردمی و میهن بر باد ده رژیم کودتا به مرحله بسیار خطرناکی رسیده‌، و ادامه آن جز فقر و فلاکت بیشتر مردم و از هم گسیختگی شیرازه امور کشور، پیامد دیگری ندارد، اتحاد عمل و همبستگی هر چه بیشتر نیروهای آزادی‌خواه و مدافع دموکراسی، بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

اینک که در آستانه سالروز ۲۲ خرداد قرار داریم، روزیکه اقشار وسیع مردم با اتحاد و همبستگی و با راهپیمایی خود رژیم کودتا را به وحشت انداختند، از همه مردم، از هر قشر و طبقه‌ای می‌خواهیم که به فراخوان شرکت در راهپیمایی ۲۲ خرداد پاسخ مثبت داده و با حضور گسترده در خیابان‌ها و میادین تهران و سایر شهرهای کشور، بار دیگر عزم پایدار و استوار خود را بر استقرار حاکمیت ملی و دموکراتیک در کشور به نمایش گذاریم.

پیروز باد جنبش ملی - دموکراتیک و عدالت‌خواهانه مردم ایران

اصلاح‌طلبان عدالت‌خواه
نوزدهم خرداد ۱۳۹۰



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024