پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 03.06.2011, 14:30



جمعی از زندانیان سیاسی کشور طی بیانیه‌ای با تسلیت درگذشت مهندس عزت الله سحابی و شهادت دختر مظلومشان، هاله در جریان مراسم خاکسپاری این بزرگوار این حادثه غم انگیز را به همه آزادیخواهان و ملت ایران تسلیت گفتند.

متن این بیانیه که در اختیار کلمه قرارگرفته، به شرح زیر است:

انالله انا الیه راجعون
من المومنین رجال صدقواما عهد و االله علیه فمنهم من قضی نحبن و ینهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا.
(۲۳ احزاب)

روح آزادهٔ مبارز و آزادی خواه نستوه، مهندس عزت الله سحابی، کالبد رنجور اما استوار او را ترک گفت و پایان عمری تلاش و مجاهدت در راه نفی و محو هر گونه خود کامگی و استبداد و تحقق آرمانهای والای ملی و دینی را خبر داد.

مهندس عزت الله سحابی در طول حیات سیاسی خویش همواره یار و همراه خیزش‌های ملی شد و هر بار در برابر ظلم و استبداد ایستاد. مردی صالح و ناصح که محبوب آزادگان بود و مغضوب آزادی ستیزان.

زندگی پر برکت او به اقتضای راه دشواری که در پیش گرفته بود با زندان و حبس گره خورده بود. او در این مسیر به کرات شکنجه و قربانی سناریوهای موهوم و شوم امنیتی شد. با این همه هیچگاه در باور او به دمکراسی، آزادی و عدالت خدشه‌ای وارد نیامد و تا پایان عمر همچون پدر بزرگوارش بر سر عهد خود باقی ماند.

اما پیکر پاک او نیز هراسی بس بزرگ در دل کسانی انداخت که ارکان اقتدارو بقایشان آنچنان سست و بی‌اعتبار شده که نه تنها حقوق زندگان را رعایت نمی‌کنند بلکه حقوق اموات را نیز بر نمی‌تابند و از برگزاری مراسم هر چند مختصر تشییع و تدفین نیز بیم دارند این تزلزل و عدم اعتماد به نفس به چنان شتابزدگی و دستپاچگی منجر می‌شود که با اعمال تهدید، ارعاب و فشار به خانواده سر فراز مرحوم سحابی حادثه‌ای دلخراش و فاجعه‌ای دردناک می‌آفرینند.

خبر شهادت سرکار خانم هاله سحابی که خود از جمله زندانیان سیاسی دو سال اخیر بود و در مرخصی به سر می‌برد در جریان مراسم تشییع پیکر پدر گرانقدرش، موجی از غم و اندوه را در دلهای زندانیان سیاسی و هم بندان او برانگیخت.

ما زندانیان سیاسی امضا کننده این متن ضمن همدردی با خانوادهٔ داغدار و شریف سحابی که نسلی در پی نسل دیگر در راه اعتلای وطن و آرمانهای ملی جان بر کف بودند، مصیبت وارده را به تمامی آزادیخواهان و ملت ایران تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

میلاد اسدی - بهمن احمدی امویی - حسن اسدی زید آبادی - عما د بهاور-محسن میردامادی - فیض الله عرب سرخی - ابوالفضل قدیانی - بهزاد نبوی - مصطفی تاجزاده - محمد فرید طاهری قزوینی - محمد رضا مقیسه - جواد امام - عبدالله مومنی - محمد داوری - عبدالله رمضانزاده - علی ملیحی - علی جمالی - محمد حسین خوربک - اسماعیل صحابه - امیر خسرو دلیرثانی - عیسی سحر خیز - مسعود باستانی - کیوان صمیمی - مهدی محمودیان - ضیا نبوی - مجید دری - داوود سلیمانی - قاسم شعله سعدی - سام محمودی - سیامک قادری.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024