شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 03.06.2011, 5:53



رادیو فرانشه: آیت الله مصباح یزدی در مقالۀ هشدار آمیزی که به تازگی در نشریه «پاسدار اسلام» منتشر کرده مدعی شده است که نظام اسلامی ایران با بزرگ‌ترین خطر و تهدید تاریخ سی و دو سالۀ خود روبرو شده است. آیت الله مصباح یزدی در این مقاله بیش از همه از بی‌اعتقادی عمومی نسبت به ولایت فقیه در جامعه انتقاد کرده و سپس با استناد به قراین و شواهد گفته است که حتا عالیترین مقامات کشور دیگر اعتقادی به ولایت فقیه ندارند و تردید و پرسش‌های جدی نیز دربارۀ ولایت فقیه به طور نسبتاً گسترده در تمام حوزه‌های علوم دینی رسوخ کرده است.

آیت الله مصباح یزدی در جای دیگری از سخنانش تصریح می‌کند که تلقی عالیترین مقامات اسلامی نسبت به ولایت فقیه این است که آیت الله خمینی با بهره گیری از فرصت انقلاب «دکانی به اسم ولایت فقیه برای آخوندهای کشور ایجاد کرد.»

آیت الله مصباح یزدی تلقی جامعه و فرهنگ اجتماعی امروز ایران را نسبت به ولایت فقیه، روحانیت شیعه و اسلام بمراتب بد‌تر و منفی‌تر دانسته و گفته است: از این پس تا فرهنگ جامعه اسلامی نشود دیگر حتا نباید یک قانون اسلامی به تصویب رساند، زیرا، به دلایل ذکر شده چنین قوانینی پس از تصویب اجرا نخواهد شد.

آیت الله مصباح یزدی عُرف رایج در جامعۀ کنونی ایران را نقطه مقابل ارزش‌های اسلامی نظام حاکم دانسته و آیندۀ روحانیت را در یکی دو سال آینده بسیار تیره و تار دیده است.

او بر همین اساس گفته است که نظام اسلامی ایران با بزرگ‌ترین تهدید تاریخ خود روبرو شده است و به گمان او منشا این تهدید جریان فراماسونری است که به ادعای آیت الله مصباح یزدی همانند جنبش مشروطیت با استفاده از تعابیر مذهبی و آیات قرآن می‌خواهد ریشۀ اسلام، روحانیت و ولایت فقیه را برکند.

ابوالحسن بنی صدر، نخستین رییس جمهوری اسلامی ایران سخنان آیت الله مصباح یزدی را گویا‌ترین اعتراف رهبران حکومت دینی و به ویژه روحانیان طرفدار قدرت به شکست خود توصیف کرده و افزوده است که بسیاری از افراد بدنۀ سپاه پاسداران با دیدن همۀ فجایعی که حکومت روحانیان و مذهبیون در ایران پدید آورده‌اند نمی‌خواهند بیش از این تاوان اعمال دیگران و از جمله رهبر جمهوری اسلامی ایران را بپردازند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024