چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.05.2011, 9:02



خبرآنلاین: نمایندگان مجلس به پیشنهاد کمیسیون کشاورزی برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست رای مثبت دادند. پیش از این خبر رسیده بود بحث تحقیق و تفحص از محیط زیست، منتفی شده است.

جعفری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس به برخی از نکات مطرح شده در درخواست یونس اسدی نماینده مشکین شهر از سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت.

برخی از نکات مهمی که در گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد پیشنهاد برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست قرائت شد، به شرح زیر است:

- عدم توجه به دغدغه‌های محیط زیستی در پروژه‌های کشوری یا استعلامی از این سازمان نمی‌شود یا اگر می‌شود سازمان بدون توجه به قوانین این سازمان با اجرای این پروژه‌ها موافقت کرده است و این کارشان لطمات زیادی به محیط زیست وارد کرده است.

- گرد و غبارها از غرب کشور و عدم برنامه‌ریزی و توجه سازمان محیط زیست با آن

- برخی از همکاران سازمان محیط زیست در برخی شهرها اقدام به گرفتن رشوه کردند گرچه این افراد اخراج شدند. عدم انجام به موقع تقاضاهای مردم.

- اگر متقاضی استعلامی بخواهد 2 ماه طول می‌کشد که هزینه مضاعفی بر متقاضی تحمیل کرده است. به خطر افتادن جان مردم تهران به دلیل حضور کارخانه‌ای که در حاشیه تهران قرار گرفته است

اسدی، نماینده متقاضی این تحقیق و تفحص هم در تقاضای خود به تشریح برخی نکات پرداخت و گفت: این تقاضا را در آذر ماه سال ۸۸ ارائه دادم و البته آقای محمد‌زاده برخی را برطرف کرد اما نکات جدیدی مطرح شده است.

آلودگی شهر تهران؛ می‌توانست با یک برنامه عملیاتی خاص جلوی آن را بگیرد و در بحث‌های فرابخشی هم می‌توانست وارد شود تا با همکاری سایر دستگاه‌ها از این وضعیت جلوگیری شود.

خجالت می‌کشیم میزان مصرف سوخت خودروهای داخل کشور را با خودروهای خارجی مقایسه کنیم. اتفاقات خطرناکی در کشور در خال رخ دادن هست که نمی‌توانم پشت تریبون آن را مطرح کنم چون خطرناک هست اما ما در تحریم هستیم و باید از توان داخلی استفاده کرد اما این موضوع دلیل نمی‌شود جان مردم را به خطر بیاندازیم. چه کسی باید پاسخ‌گو باشد که سم‌های خطرناکی در برداشت‌های آزمایشی از آب‌ها مطرح می‌شود.

برخی تخلف‌های بزرگ اقتصادی از سوی دستگاه‌های نظارتی دیده می‌شود اما فسادهای اقتصادی ریز به چشم دیده نمی‌شود اما به صورت زیرزمینی این تخلفات ادامه دارد یکی از مدیران استان‌ها تخلفات اقتصادی‌اش آن‌قدر بالا گرفت حتی وزارت اطلاعات وارد شد و سازمان حفاظت محیط زیست این آقا را اخراج کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024