جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 25.05.2011, 15:54


ایران امروز: فیلم‌های منتشر شده در یوتیوب شرکت هزاران نفر در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی را نشان می‌دهد. در آغاز مراسم در استادیوم آزادی نیروهای امنیتی- انتظامی مانع مشایعت پیکر حجاری توسط مردم شدند که مردم با شعارهای «خجالت خجالت» واکنش نشان دادند.

در استادیوم آزادی و سپس در بهشت زهرا مردم حاضر در مراسم شعارهایی مانند «حجازی اسطوره، رهایی» و همچنین شعارهایی به طرفداری از جنبش سبز می‌دادند و سرود یاردبستانی می‌خواندند.

به گزارش خبر آنلاین حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در بهشت زهرا حاضر بودند و با حضور عادل فردوسی‌پور در مراسم تدفین، جو مراسم تا حدودی متشنج شد. نیروی انتظامی برای آرام کردن جو وارد عمل شد و ماموران نیروی انتظامی با باتوم با تعدادی از حاضران برخورد کردند. در حالی كه هنوز خانواده حجازی به بهشت زهرا نرسیده بودند، پیكر او دفن شد.

پیكر ناصر حجازی ظهر امروز در غیاب خانواده و طرفداران او دفن شد. ترافیک شدیدی كه در مسیر بهشت زهرا وجود داشت باعث شد خانواده حجازی و طرفداران او دیر به بهشت زهرا برسند و پیكر اسطوره كه زودتر به بهشت زهرا برده شده بود در غیاب خانواده و طرفداران او دفن شد.

در این میان محسن صفایی فراهانی در میان جمعیت پرشمار مردمی كه از ساعت ۷ صبح به ورزشگاه آزادی آمده بودند تا در مراسم تشییع پیكر اسطوره فوتبال ایران شركت كنند، بی‌خبر به روی سكوها رفت و در مراسم وداع با حجازی شركت داشت. او در مسیر برگشت بود كه با بسیاری از خبرنگاران و مردم روبرو شد و خیلی بی‌صدا به سمت پاركینگ شماره 4 آزادی رفت تا ورزشگاه را ترک كند. او در كنار مصطفی هاشمی‌طبا، ابراهیم آشتیانی و حسین فرزامی دقایقی در میان مردم ماند و ورزشگاه را ترک كرد.

در استادیوم آزادی آتیلا حجازی، فرزند ناصر حجازی در سخنانی از شرکت مردم در مراسم تشییع پیکرپدرش قدردانی کرد. آتیلا حجازی گفت: من از تمام مردم که در مراسم پدرم شرکت کردند، تشکر می کنم. واقعا سنگ تمام گذاشتند و اما گله دارم از صدا و سیما که در طول این چند روز، یک بار در برنامه های تلویزیونی اعلام نکردند که مراسم پدرم چه زمانی برگزار می شود. اگر زمان مراسم امروز اعلام می شد، جمعیت بیشتری به ورزشگاه آزادی می آمد و مراسم با شکوه بیشتری برگزار می شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در حاشیه برگزاری این مراسم باشکوه عده‌ای از شهروندان که در این مراسم اقدام به سر دادن شعارهای ضد حکومتی و انتقادی نموده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

نیروهای امنیتی در اکثر موارد با استفاده از خشونت اقدام به بازداشت و ضرب و شتم شهروندان نمودند، دستم کم ۱۰ تن از شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

لازم به ذکر است در پی مخالفت شورای تامین استان مراسم بزرگداشت این فوتبالیست در مرکز تهران برگزار نشده و مراسم برای ممانعت از استقبال مردمی به استادیوم آزادی منتقل شد.


ناصر حجازی روز دوشنبه در ۶۲ سالگی به علت بیماری درگذشت.










سخنرانی آتیلا حجازی در ورزشگاه آزادی تهران و پس از مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی اسطوره







 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024