چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 20.05.2011, 21:55


رادیو فردا: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، در یک پیام اختصاصی برای ایرانیان اعلام کرد آمریکا برای پشتیبانی از مردم ایران، تصمیم گرفته است شرایط ویزای دانشجویان را ساده‌تر کند.

هیلاری کلینتون در این پیام اختصاصی گفت: «مایه خشنودی من است که یک گام بزرگ به جلو را در پشتیبانی دولت اوباما از مردم ایران اعلام می‌دارم.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «به موجب سیاست روادید ما در گذشته، دانشجویان و بازدیدکنندگان ایرانی در چارچوب برنامه‌های مبادله، می‌توانستند روادیدهایی که فقط سه ماه اعتبار داشتند و تنها برای یک بار ورود به کشور معتبر بودند دریافت دارند. این ترتیب از امروز تغییر یافته است. آنها اکنون واجد شرایط دریافت روادیدهایی با اعتبار دو ساله و با امکان ورودهای مکرر هستند.»

هیلاری کلینتون تصریح کرد: «این به جوانان ایرانی فرصت می‌دهد تا برای حضور در رویدادهای خانوادگی به کشور خود بازگردند، در کارآموزی‌ها شرکت جویند و برای گذراندن تعطیلات به خارج از ایالات متحده سفر کنند – و دیگر به دریافت روادید جدید برای هر بار ورود نیاز نخواهند داشت.»

هیلاری کلینتون گفت: «من از بسیاری دانشجویان ایرانی و آمریکایی‌های ایرانی تبار شنیده‌ام که آنها خواستار این تغییر بودند. بنا بر این من مایلم شما بدایند که ما به نگرانی‌های شما گوش می‌دهیم. ما گفت و شنود و مبادلۀ بیشتری را با کسانی از شما که در حال شکل دادن به آیندۀ ایران هستید خواستاریم. ما دوست داریم بتوانیم آنچه را که از نظر ما جنبه‌های مثبت آمریکا است با شما به اشتراک بگذاریم.»

هیلاری کلینتون گفت: «زیرا تا زمانی که دولت ایران به سرکوب توانایی‌های بالقوۀ شما ادامه می دهد، ما در کنار شما خواهیم ایستاد. ما از آرمان‌ها و حقوق شما حمایت می‌کنیم و به جستجوی خود برای یافتن راه‌های تازه‌ای به منظور پدید آوردن فرصت‌های بیشتر در جهت ایجاد تغییر واقعی در ایران ادامه خواهیم داد.»

از آنجا که ایران و آمریکا رابطه دیپلماتیک ندارند، شهروندان و دانشجویان ایرانی برای اخذ روادید آمریکا باید به کشورهای دیگر مراجعه بکنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024