جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 14.05.2011, 23:02


ایران امروز: پنجاه و ششمین دوره‌ی مسابقات آواز و موسیقی یوروویژن شامگاه شنبه ۲۴ اردیبهشت در شهر دوسلدورف آلمان برگزار ‌شد. آذربایجان با دریافت ۲۲۱ امتیاز برنده این دوره یوروویژن شد. با برنده شدن آذربایجان، سال دیگر مسابقه یوروویژن در شهر باکو برگزار خواهد شد. زوج جوان «نگار جمال» و «الدار قاسم‌اوف» نمایندگان جمهوری آذربایجان در مسابقه یوروویژن بودند. رافائل گوآلاتسی از ایتالیا مقام دوم را کسب کرد و اریک سعاده، خواننده ۲۰ ساله سوئدی به مقام سوم رسید.

«نگار جمال»(Nikki) و «الدار قاسم‌اوف»(Ell) در هفته‌های گذشته در یک سری مسابقات نفس‌گیر در باکو به عنوان نفرات برتر و نمایندگان آذربایجان در مسابقات یوروویژن انتخاب شدند. این دو پیش از سفر به دوسلدورف کنسرتی در اوکرائین داشتند. سال گذشته صفورا علیزاده از آذربایجان در مسابقه یوروویژن شرکت داشت. جمهوری آذربایجان از سال ۲۰۰۸ در مسابقات یوروویژن شرکت دارد.

یوروویژن (Eurovision) را می‌توان بزرگترین فستیوال موسیقی تلویزیونی دانست که طبق قوانین مسابقه، همه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی پخش (European Broadcasting Union) امکان شرکت در آن را دارند. از میان ۴۳ کشور شرکت‌کننده در رقابت‌ها ۲۵ کشور به مرحله نهایی رسیده بودند. بیش از ۳۵ هزار تماشاچی در شهر زیبای دوسلدورف شاهد مستقیم این مسابقه بودند. این فستیوال موسیقی در ۵۵ کشور جهان بطور زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد و تخمین زده می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تماشاچی آن در سراسر جهان بودند.

لنا مایر لندروت، خواننده نوجوان آلمانی سال گذشته برنده مسابقه یوروویژن شده بود و به همین دلیل میزبانی امسال این مسابقه با آلمان بود.






" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024