چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 12.04.2011, 13:20



اتحاد جمهوریخواهان ایران:
حمله به اردوگاه مجاهدین خلق و کشتار آن‌ها جنایت آشکاراست

اتحاد جمهوریخواهان ایران، حملۀ ارتش عراق به اردوگاه مجاهدین خلق را شدیدا محکوم می‌کند و خواستار دخالت کمیساریای پناهندگان سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی برای ملزم نمودن دولت عراق به رعایت حقوق انسانی ساکنان این اردوگاه است. ما علیرغم اختلاف اصولی با خط و مشی رهبری مجاهدین خلق ایران، اقدام دولت عراق در کاربست خشونت علیه نیروهای خلع سلاح شدۀ این سازمان را غیرقابل قبول و جنایتکارانه می‌دانیم و از خواست نهادهای حقوق بشری در تحقیق بین المللی و غیرجانبدارانه از رویداد اردوگاه مجاهدین خلق حمایت می‌کنیم.

دولت عراق مسئول کشتاری است که ارتش این کشور در حمله به پایگاه مجاهدین خلق در روز هفتم آوریل ۲۰۱۱ مرتکب شده است. طی این حمله بنا به گزارش‌ها از بیمارستان شهر نزدیک به این اردوگاه ۱۲ نفر کشته و ۳۹ نفر از مجاهدین و پنج نفر از نیروهای ارتش زخمی شده‌اند. در عین حال مجاهدین خلق تعداد کشته شدگان را ۳۴ و مجروحین را ۳۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که مجروحان این حمله از امکانات پزشکی لازم برخوردار نیستند، ارتش عراق در ابتدا از ورود خبرنگاران و رساندن کمک پزشکی به اردوگاه ممانعت به عمل آورده است و خطر مرگ بسیاری از آن‌ها را تهدید می‌کند. هم چنین نماینده سازمان ملل هنوز اجازه ورود به این اردوگاه را نیافته است.

دولت عراق موظف است حقوق انسانی مجاهدین را رعایت نماید. دست از اعمال خشونت علیه ساکنان اردوگاه اشرف بردارد و مسائل خود با مجاهدین خلق را از طریق گفت‌و‌گو حل و فصل نماید.

ما خواهان دخالت هر سریع‌تر سازمان‌های بین المللی برای جلوگیری از این فاجعۀ انسانی هستیم. سازمان ملل متحد باید با به کارگیری کار‌شناسان و نهاد‌های مربوطه خود، مانند کمیساریای عالی پناهندگان و دیگر آژانس‌های مربوطه هر چه سریع‌تر شرائط لازم را برای انتقال ساکنان این اردوگاه به کشورهای دیگر فراهم کرده، برای تأمین امنیت جانی و تامین حقوق انسانی آنان اقدامات لازم را انجام دهد.

دولت عراق امروز رسما اعلام کرده است که قصد دارد تا آخر سال اردوگاه اشرف را ببندد و اعضای سازمان مجاهدین را از عراق بیرون کند. رهبری سازمان مجاهدین خلق باید در مقابل جان اعضای خود احساس مسئولیت کند و برای انتقال اعضای خود از عراق اقدام کند. مجاهدین خلق نمی‌توانند در مقابل اعمال حاکمیت دولت عراق ایستادگی کنند و انتقال ساکنان پایگاه اشرف به کشورهای دیگر و امن‌تر اجتناب ناپذیر است. ادامه کشمکش با دولت عراق، به خشونت‌های بیشتر و درگیری‌های شدید‌تر منتهی شده و قربانیان بیشتری خواهد گرفت.

اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار پایان دادن به خشونت علیه ساکنان اردوگاه اشرف و ایجاد امکان انتقال آن‌ها از عراق به کشورهای دیگر است. ما خواستار ایجاد شرائط حضور صلیب سرخ بین المللی برای تامین نیازهای فوری ساکنان این اردوگاه هستیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۳ فروردین ۱۳۹۰
۱۲ آوریل ۲۰۱۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024