جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.03.2011, 6:37



کلمه: جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، هم زمان با آغاز سال نو، با انتشار بیانیه ای خطاب به ملت ایران تاکید کرده اند که « برای ما نوروز با چرخش زمین نمی‌آید و نمی رود که بهار ما با پایمردی و مقاومت بر سر آرمانها و عهدی که با شما بسته ایم ساخته می شود. روز نوی همه ما با آزادی و سربلندی ایران و مردمش ساخته می شود.روز نوی ما وقتی ساخته می شود که کسی به خاطر عقایدش راهی زندان نشود و هیچ قلمی به خاطر نقد قدرت شکسته نشود.»آنها در این بیانیه همچنین ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی رهبران جنبش سبز میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنها، خواستار رفع هرچه سریع تر حصر خانگی آنها شده اند.

متن کامل این بیانیه که توسط یاران گمنام جنبش سبز در زندان اوین در اختیار کلمه قرار گرفته، به این شرح است:

مردم آزادی خواه ایران

بار دیگر بهار از راه رسید و ما همچنان در زندان هستیم، اما هوای بهار ما را با خودش به شهرها و روستاها می برد، به خیابان ها، کوچه ها، کوهها، دشت ها و مزارعی که مدتهاست قدم بر آن نگذاشته ایم.ما دلمان برای همه جاده های سبز کشورمان تنگ شده است، همچنان که شوق دیدار دوباره کویر و بیابان های وطن هر روز در ما بیشتر می شود.

این دومین سالی است که بسیاری از ما به جرم آزادی خواهی و حق جویی در کنار هفت سین خانه های خود ننشسته ایم و از خانواده های خود دورهستیم. اگر این دومین نوروزی است که ما زندانیان سبز حوادث پس از انتخابات تحویل سال را در زندان جشن می گیریم تعدای از زندانیان سیاسی همچون برخی از فعالان کارگری، زنان، روزنامه نگاران و دانشجویان سالهاست که بدون یک روز مرخصی آمد و شد چندین و چند بهار را تنها از پس میله های آهنین زندان و سقف های بلند و سیاه آن شاهد بوده اند.

اما برای ما نوروز با چرخش زمین نمی‌آید و نمی رود که بهار ما با پایمردی و مقاومت بر سر آرمانها و عهدی که با شما بسته ایم ساخته می شود. روز نوی همه ما با آزادی و سربلندی ایران و مردمش ساخته می شود.روز نوی ما وقتی ساخته می شود که کسی به خاطر عقایدش راهی زندان نشود و هیچ قلمی به خاطر نقد قدرت شکسته نشود.نوروز ما وقتی ساخته می شود که رای مردم به هیچ انگاشته نشود و تنها انتخابات آزاد سرنوشت مردم را رقم بزند.روز نوی ما زمانی رقم می خورد که همه زندانیان سیاسی و عقیدتی آزاد بشوند، انتخابات آزاد در کشور برگزار بشود، رسانه ها از سانسور رها بشوند و همه شهروندان از حق قانونی برگزاری تجمع برخوردار بشوند و به حقوق قانونی و شهروندی شان احترام گذاشته شود.

ما جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ که اغلب بعد از حوادث انتخابات پرمناقشه دهم به زندان افتاده‌ایم، اکنون ضمن تبریک آغاز سال ۱۳۹۰ و گرامیداشت نوروز باستانی، بار دیگر بر پای بندی خود به آرمانهای آزادیخواهانه و دمکراسی طلبانه خود تاکید می کنیم و به شما اطمینان خاطر می دهیم که هرگز به خاطر دیدن بهار طبیعت در خارج از فضای زندان بهار واقعی شما مردم را با زندانبابان معامله نکنیم و به دیکتاتور کمترین باجی ندهیم.

ما همچنین در آغاز سال ۱۳۹۰، ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی رهبران جنبش سبز میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنها، عالی ترین مقامات حکومت ایران را مسوول سلامت و امنیت آنها می دانیم و فراموش نکرده ایم که بیش از این رییس قوه قضاییه بارها اعلام کرده بود که برخورد با سران جنبش اعتراضی تنها با دستور رهبری نظام صورت خواهد گرفت.پس مسوولیت حصر خانگی رهبران جنبش سبز را متوجه کسانی می دانیم که رییس قوه قضاییه پیش از این به آنها اشاره کرده بود.ما خواهان رفع هر چه سریع تر حصر همراهان مقاوم، شجاع و صبور جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی هستیم

جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024