شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.02.2011, 18:55


اتحاد جمهوریخواهان ایران:
به حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی پایان دهید


به دنبال تظاهرات ۲۵ بهمن ماه در همبستگی با مردم مصر و تونس در تهران، که با یورش نیروهای سرکوب حکومتی به صفوف آن به خشونت کشیده شد و تعداد زیادی از تظاهر کنندگان بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و حداقل چهار نفر توسط نیروهای دولتی به قتل رسیدند، فشار بر رهبران جنبش سبز افزایش یافته است. ورودی خانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با نرده های آهنین مسدود شده و به فرزندان ایشان هم اجازه ورود داده نمی شود. کلیه ارتباطات آنان با دنیای خارج قطع شده است. ماموران امنیتی به خانۀ مهدی کروبی و همسرش هم یورش آورده و کتب و اسناد ایشان را به غارت برده اند. بنا به اخبار منتشره مهدی کروبی و همسرشان مورد بازجوئی قرار گرفته اند. پسر و عروس آن ها هم بازداشت شده اند و از هر گونه ارتباط خانواده با آن ها جلوگیری می کنند.

حکومت جمهوری اسلامی از اعتراضات بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ تاکنون، از هیچ اقدامی برای سرکوب جنبش سبز فروگذار نکرده است. سرکوب خشن، بازداشت، زندان، شکنجه و اعدام تنها پاسخی است که به خواست مردم برای روشن شدن تکلیف آراء شان و رعایت حقوق انسانی آن ها، داده شده است. امروز که شعلۀ جنبش های ضد استبدادی و آزادیخواهانۀ مردم در تمامی کشورهای منطقه سر برآورده و دودمان دیکتاتورها را یکی پس از دیگری بر می اندازد، حکومت کشور ما مزورانه جنبش های آزادیخواهانه مردم منطقه را مصادره به مطلوب می کند و برای شهروندان مصر، تونس و ... اشک تمساح می ریزد. رهبر حکومت از پشت تریبون نماز جمعه برای مردم مصر خطبه می خواند. مردمی که درست همان خواست هایی را فریاد می زنند که جوانان کشور ما به خاطر آن ها، یک سال و نیم است که به دستور همین رهبری، سرکوب، بازداشت و شکنجه و زندانی می شوند و حتی زمانی هم که برای همبستگی با این جنبش ها به خیابان می آیند، آن ها را مورد یورش قرار می دهند. از بالای پل ها به پائین پرتاب می کنند. قلبشان را با گلوله نشانه می روند. حتی پیکر بی جانشان را نیز می دزدند و مزورانه از اجساد قربانیان سیاست سرکوب خود سوء استفاده تبلیغاتی می کنند.

حاکمان جمهوری اسلامی در هراس از شتاب تغییر و تحولات در منطقه، عنان اختیار خود را به دست هارترین بخش حکومت سپرده اند. تا با سر دادن شعار «اعدام باید گردد» به جنگ جنبشی بروند که بارها پایان آن را اعلام کرده اند. اقدام به حبس خانگی رهبران جنبش سبز و قطع هر چه بیشتر ارتباط آن ها با دنیای خارج از این جمله است. اما این ترفند نیز، دردی از حکومتگران دوا نخواهد کرد. جنبش سبز، به راه خود ادامه خواهد داد.

اتحاد جمهوریخواهان ایران حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی، اذیت و آزار خانوادۀ آنان را محکوم می کند، نسبت به سلامت آن ها در چنگ ماموران حکومت هشدار می دهد، رهبران جمهوری اسلامی را در قبال هر اتفاقی برای آن ها مسئول می شناسد، خواستار رفع تضییقات علیه رهبران جنبش سبز، پایان دادن به سیاست سرکوب مردم و گردن نهادن بر خواست های به حق آنان است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران همه هموطنان فرا می‌خواند در هر کجا که هستند و به هر شکل ممکن، به حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی اعتراض نمایند، از احزاب و جریانات مترقی در سراسر جهان و مجامع بین المللی درخواست می‏کند تا سران جمهوری اسلامی را برای پایان دادن به تضییقات علیه این دو و ادامه سیاست سرکوب علیه مردم ایران تحت فشار قرار دهند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳ فوریه ۲۰۱۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024