جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 13.02.2011, 22:59



زندانیان سیاسی زن در زندان های اوین و رجایی شهر با صدور بیانیه ای، ضمن اعلام حمایت از فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای راهپیمایی ۲۵ بهمن، اعلام کرده اند که زندان و شنکجه و فشارهای طاقت‌فرسای بازجویی و هم‌چنین دوری از خانواده‌هایشان در این مدت، به هیچ عنوان آنها را از راه رفته دچار تردید نکرده و همواره بر این باور بوده و هستند که جنبش سبز که با تظاهرات مردمی سکوت آغاز شد و به دور از هر خشونتی بیش از ۲۰ ماه در لایه‌های مختلف اجتماعی جریان یافت، ادامه خواهد داشت.

متن کامل بیانیه زندانیان سیاسی زن در زندان های اوین و رجایی شهر که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

هرکه را با خط سبزت سر سودا باشد پا از این دایره بیرون ننهد تا باشد

آواهای دلنشینی که از وزیدن نسیم آزادی خواهی در منطقه ما به گوش می‌رسد، همان‌طور که باعث دلگرمی تمام مبارزان و آزادی‌خواهان ایران شده است، ایمان و باور ما را در راه سبز ضد دیکتاتوری‌مان استوارتر از پیش ساخته است. چه اینکه بدون شک تحولات جاری در منطقه بی‌تاثیر از جنبش سبز ما نبوده است… چه زیباست که پژواک فریاد خاموشی که در دوسال گذشته با همه‌ی فشارها و تهدیدهای موجود در کشورمان سر داده‌ایم، از دل خاورمیانه شنیده می‌شود.

ما زندانیان سیاسی زن زندان‌های اوین و رجایی‌شهر که همگی پس از برگزاری انتخابات، به اتهامات واهی با احکام ناعادلانه‌ی حبس، شلاق، تبعید و محرومیت‌های متعدد مواجه شده‌ایم، ضمن حمایت از اعتراضات مردمی در تونس و مصر و تمام کشورهای بیدار منطقه و در کنار مردم ایران، از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن حمایت می‌کنیم. ما اعلام می‌کنیم که زندان و شنکجه و فشارهای طاقت‌فرسای بازجویی و هم‌چنین دوری از خانواده‌هایمان در این مدت، به هیچ عنوان ما را از راهی که رفته‌ایم دچار تردید نکرده و همواره بر این باور بوده و هستیم که جنبش سبز که با تظاهرات مردمی سکوت آغاز شد و به دور از هر خشونتی بیش از ۲۰ ماه در لایه‌های مختلف اجتماعی جریان یافت ، ادامه خواهد داشت.

واضح است که به ثمر رسیدن هر جنبش اعتراضی در دنیا نیازمند پرداخت هزینه است. ما با غرور اعلام می‌داریم که اگر زندانی بودن و محرومیت‌های متعدد روا داشته شده بر ما، اندکی در پیشبرد اهداف جنبش مردمی ایران تاثیرگذار باشد، با کمال میل رنج زندان را می‌پذیریم. به امید آنکه از پس این‌همه تاریکی، روشنایی روز دررسد …که باور داریم آن روز چندان دور نیست.

ما در روز ۲۵ بهمن ماه، قلب‌هایمان را از درون زندان با مردم همراه می‌کنیم. باشد که حضور سبز شما روی سنگفرش خیابان‌هایی که ماه‌هاست خاطره‌ی گامهای مارا از یاد برده است، دلگرمی باشد برای دل‌های بی‌قرار ما که در روزهای اسارت و زندان به امید روزهای خوش فردا لحظه‌های‌مان را می‌گذرانیم.

فردا تن‌های ما میان خاکستری رنگ زندان است و جان و روحمان همراه فریادهای سبز شما در خیابان انقلاب موج می‌زند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024