شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 09.01.2011, 20:47




انتقال تمام مسافران و خدمه فوتی و مجروح به ۵ بیمارستان ارومیه


ایلنا: حادثه سقوط هواپیمای تهران – ارومیه كه تا كنون ۷۷ كشته ۲۷ مصدوم داشته است كه همه آنها به ۵ بیمارستان ارومیه منتقل شدند.

به گزارش خبر گزاری ایلنا، مجتبی خالدی مسئول مركز هدایت عملیات بحران (EOC)‌ اورژانس كشور ضمن اعلام این خبر گفت: طبق آخرین گزارش‌های واصله ۷۷ نفر در این حادثه كشته و ۲۷ نفر مجروح شده‌اند كه همگی به بیمارستان‌های امام خمینی ، آذربایجان، عارفیان، امام رضا (ع) و ارتش ارومیه منتقل شدند.

او افزود: اولین تماس مردمی مبنی بر اعلام سقوط هواپیما به اورژانس ۱۱۵ آذربایجان غربی ساعت ۱۹:۳۶ دیشب بوده است، كه در پی آن ۳۶ آمبولانس از ارومیه و ۶ آمبولانس از تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

خالدی با اعلام این كه از مجموع دوازده خدمه این پرواز فقط یك مهماندار به نام «زهرا آهویی» زنده مانده است، گفت: عملیات انتقال كشته شدگان و مجروحان این حادثه تا ساعت ۲:۴۵ صبح دوشنبه ادامه داشت و اعلام ۷۷ كشته شده، حتی مواردی كه مشكوك به فوت بوده‌اند نیز پس از تایید پزشك بیمارستان‌ها، انجام شد.

مسئول مركز هدایت عملیات بحران اورژانس كشور با اشاره به آماده‌باش ۶ بیمارستان دیگر منطقه برای رسیدگی به حادثه دیدگان، بیان كرد: در پی اعلام گزارش سقوط، علاوه بر اعزام ۴۲ آمبولانس به منطقه و آماده باش بیش از ۵۰۰ نفر از امدادگران، كادر پزشكی، پرستاری و درمانی دانشگاه علوم پزشكی ارومیه، جراح و متخصصان مورد نیاز نیز بلافاصله فراخوان شده و تمامی عمل‌های قبلی اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها برای رسیدگی عاجل به مجروحان این حادثه كنسل شد.

به گفته خالدی با توجه به وخیم بودن حال برخی از مصدومان امكان افزایش تعداد فوتی‌های این حادثه وجود دارد.
بنابراین گزارش، هواپیمای بویینگ ۷۲۷ شركت هواپیمایی ایران ایر كه از تهران به سمت ارومیه پرواز می‌كرد ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی در ۷ كیلومتری شهر ارومیه سقوط كرد.


***



به گفته معاونت بهداشت و درمان استاندار آذربايجان غربی در سانحه سقوط هواپیمای ایران ایر تاكنون ۷۶ نفر كشته و ۳۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

پرواز شماره ۲۷۷ هواپیمایی ایران ایر با ۱۰۶ سرنشین كه ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه شامگاه یكشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران عازم ارومیه بود، در ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه در نزدیكی شهر ارومیه به علت شرایط نامساعد آب وهوایی ناچار به فرود اضطراری بد همراه با سانحه شد. محل حادثه دشت نزدیک روستای کلیساکندی ارومیه گزارش شده است.

خبرگزاری ایرنا در نخستین گزارش خود در مورد حادثه نوشت: «این هواپیما برای فرود در موقعیت فرودگاه ارومیه قرار گرفته اما به دلیل شرایط نامساعد جوی موفق به فرود نشده، و پس از دور شدن از فرودگاه برای قرار گرفتن در موقعیت فرود مجدد، به ناگاه از صفحه رادار محو شده ‌است».

نخستین گزارش‌ها حاکی از سقوط هواپیما بود، اما معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری به خبرگزاری فارس گفته است، سانحه هواپیمای بوئینگ ایران ایر «فرود اضطراری و نه سقوط» بوده است. به گفته‌ی این مقام وزارت راه، هواپیمای مسافری بوئینگ۷۲۷ ایران ایر در ۱۵ كیلومتری جنوب شرقی باند فرودگاه ارومیه به علت خاصی كه هنوز مشخص نشده است، مجبور به فرود اضطراری شد.

مجتبی خالدی، کارشناس مسئول مرکز عملیات اورژانس کل کشور نیز به خبرگزاری کار ایران گفت: «هواپیما در روستای قره حسن‌لو، در شمال شرق ارومیه فرود اضطراری داشته و خلبان از سقوط حتمی جلوگیری کرده، اما منطقه هوایی بسیار بدی دارد و مصدومان در برف نیم متری مدفون شده‌اند.» براساس گزارش‌ها، در محل حادثه بیش از ۷۰ سانتی متر برف نشسته است.

ابراهیم فتح اللهی معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با مهر در ارومیه اظهار داشت: هواپیمایی ۲۷۷ خطوط هوایی ایران ایر كه از تهران به ارومیه آمده بود ۹۴ مسافر و ۱۲ خدمه داشت. هواپیما با ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه تاخیر از تهران پرواز كرده بود. خلبان قبل از فرود اضطراری اعلام نقص فنی كرده بود.

معاون مدیریت بحران وزیر راه و ترابری از پیدا شدن یكی از جعبه سیاه های هواپیمای سقوط كرده در چند كیلومتری ارومیه خبر داد و گفت: خلبان اعلام فرود اضطراری نكرده بوده است.

معاون مدیریت بحران وزیر راه و ترابری درباره آخرین مكالمات خلبان با برج مراقبت گفت: آخرین مكالمات خلبان با برج مراقبت حاكی از آن است كه اعلام فرود اضطراری نكرده بلكه به علت نداشتن دید قصد بازگشت داشته است.

به گزارش مهر، افتخاری با بیان این مطلب افزود: سرنشینان هواپیما به همراه خدمه پروازی جمعا ۱۰۴ نفر بوده‌اند. همه ۱۲ خدمه پرواز شامل خلبان و میهمانداران كشته شده‌اند. در بین كشته شدگان یك نوزاد و دو كودك وجود دارد.

بر اساس همین خبر ۷۶ كشته و ۳۰ مجروح آخرین آمار تلفات و مصدومان این حادثه گزارش شده است. همسر یكی از همكاران پزشكی قانونی استان آذربایجان غربی در بین كشته شدگان حادثه است.











 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024