جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 03.01.2011, 14:54


زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه به دیدار خانواده عماد الدین باقی، فعال حقوق بشر که این روز‌ها زندانی است، رفت.

به گزارش کلمه، عماد الدین باقی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد. وی پس از چند ماه آزادی موقت دوباره به زندان اوین بازگردانده شد. او پس از حوادث عاشورای سال گذشته بازداشت شد و پس از برگزاری دادگاه و تایید حکمش به زندان برگردانده شد.

زهنورد در این دیدار به خانواده این روزنامه نگار گفت: خانواده باقی تاوان آزادیخواهی خود را پس می‌دهد، اما آقای باقی سر فرازیست که هر لحظه حضورش در هر کجا، چه در زندان بزرگ کشور و چه در زندانهای کوچک‌تر مانند اوین پیام پایداری، سلحشوری و آزادگی است.

وی همچنین در ادامه سخنانش با اشاره به بازداشت داماد این خانواده که چند روز پیش اتفاق افتاد تاکید کرد: تعدی به این خانواده و دستگیری داماد آقای باقی، علی مقامی که بدون هیچ منطقی دستگیر شده‌اند حاکی از ضعف و ترس از جنبش آزادی خواهانه مردم ایران است.

رهنورد همچنین در ادامه این دیدار اظهار امیدواری کرد که عماد الدین باقی و علی مقامی داماد خانواده و همه زندانیان سیاسی هر چه زود‌تر از زندان آزاد شوند.

باقی ببنیانگذار کمیته دفاع از حقوق زندانیان، و از اعضای سابق سپاه پاسداران است. علت دستگیری دوباره باقی پس از حوادث عاشورای امسال پیشگیری از حوادث احتمالی پس از «فوت آیت الله منتظری» عنوان شده بود باقی به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024