شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.12.2010, 23:04


صالح نیکبخت، وکیل حبیب الله لطیفی در گفتگو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر درایران گفت که حکم اعدام این دانشجوی کرد به او ابلاغ شده و قرار است که روز یک شنبه اعدام شود.

حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد که به اتهام محاربه محکوم به اعدام شده است هم اکنون در زندان سنندج به سر می برد. منابع گوناگون از بیماری های عفونت روده، ناراحتی قلبی و نارسایی شدید کلیه این متهم خبر داده‌اند.

حبیب الله لطیفی در اول آبان ۸۶ دستگیر شده و به زندان سنندج منتقل شد. یکبار دیگر در تاریخ ۱۷ خرداد امسال حکم اعدام او در سایت‌های خبری منتشر شد. همچنین خانواده این دانشجو چندین بار تقاضای عفو کرده اند که هنوز به آن رسیدگی نشده است.

در جزییات حکم این محکوم به اعدام آمده است که او در ایجاد انفجارهای صوتی در میدان آزادی شهر سنندج و همچنین “سه راهی غفور” در همین شهر مشارکت داشته و از آن فیلم تهیه کرده است. وی همچنین متهم شده که در انفجار اتومبیل دادستان سنندج مشارکت داشته و نیز در حادثه حمله به پاسگاه محله “کانی کوز له” در سنندج شرکت داشته و از آنها فیلم و عکس تهیه کرده است.

در حالی که وکیل وی صالح نیکبخت پیش از این در مصاحبه ای با سایت خبری روزآنلاین گفت که موکلش حبیب لطیفی در دفاعیات خود در دادگاه و در زمان بازجویی این اتهامات را رد کرده و گفته است که در روز انفجار اتومبیل آقای دادستان سنندج و حمله به پاسگاه “کانی کوزله” که منجر به کشته شدن یکی از پرسنل آنجا شد، نه تنها در این حوادث مداخله ای نداشته بلکه در سنندج نبوده و در جایی دیگر به طور مخفی زندگی می کرده است.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024