سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 15.12.2010, 7:16


بیش از ده روز از اعتصاب غذای رضا شهابی می‌گذرد، اما مسئولان قضایی همچنان پیگیری‌های خانواده این عضو زندانی هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

به گزارش کلمه، رضا شهابی که در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت بلاتکلیف خود در زندان، از روز ۱۳ آذر دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، در روز یکشنبه آن را به اعتصاب غذای تر تغییر داد. خانواده وی نیز از همین روز، به درخواست جمعی از فعالان سندیکایی و مدنی، پیگیری‌های جدیدی را برای تعیین تکلیف این فعال مدنی زندانی آغاز کردند، اما تاکنون هیچ پاسخی از مراجع قضایی دریافت نکرده‌اند.

رضا شهابی در روز ۲۲ خرداد سال جاری توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او از آن هنگام بدون اعلام رسمی اتهاماتش در زندان به سر می‌برد و برخی گزارش‌ها حاکی از اعمال فشارهای جسمی و روحی بر این عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، در بازداشتگاه وزارت اطلاعات است.

این در حالی است که به رغم وعده مسئولان قضایی برای آزادی رضا شهابی به قید وثیقه و با وجود تامین وثیقه‌های ۶۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی در دو مرحله از سوی خانواده وی، از آزادی او ممانعت به عمل آمده و هیچ دلیلی هم برای این کار ذکر نشده است.

این گزارش حاکی است، در پیگیری‌های اخیر خانواده رضا شهابی در دو روز گذشته، مقام‌های قضایی بدون ارائه هرگونه توضیحی درباره اتهامات او، پاسخ به پیگیری‌ها را به هفته آینده و پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا موکول کرده‌اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران در ماه های اخیر، بار دیگر از سوی نهادهای امنیتی و قضایی تحت فشار قرار گرفته است. منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره این سندیکا که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال زندان محکوم شده و در حال حاضر در زندان رجایی شهر کرج دوره حبس خود را می گذراند، در تابستان سال جاری، بار دیگر به همین اتهام ها محاکمه و به یک سال زندان دیگر محکوم شد. اعضای دیگری از این سندیکا، از جمله ابراهیم مددی، غلامرضا غلام حسینی، مرتضی کمساری و علی اکبر نظری نیز ماههای اخیر را در زندان گذرانده‌اند.



جان رضا شهابی فعال کارگری در خطر است!

در ادامه سرکوب فعالین جنبش کارگری توسط حکومت ضد کارگری جمهوری اسلامی ، و در شرایطی که تعدادی از کارگران در زندان به سر می برند و یا تحت تعقیب و آزار قرار دارند، رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد رانندگان تهران، که بیش از شش ماه بلاتکلیف در زندان است، و تنها جرمش عضویت در سندیکای شرکت واحد می باشد، در اعتراض به فشارها و شرایط غیر انسانی زندان و بلاتکلیفی، از روز شنبه دست به اعتصاب غذای خشک زده و در شرایط وخیم و بحرانی قرار دارد. طبق آخرین خبر ها او حتی قادر به راه رفتن نمی باشد ومسئولین زندان تا کنون هیچ ترتیب اثری به این اعتراض بر حق او ندادند.

اعتصاب غذای خشک به سرعت باعث تحلیل رفتن فرد می شود و حدود یک هفته تا ده روز می توان در این شرایط به سر برد و پس از آن فرد اعتصاب کننده به کما رفته و خطر مرگ او را تهدید می کند. لذا با توجه به این شرایط و با توجه به محدودیت زمانی و نزدیک شدن شرایط بحرانی، و بی تفاوتی جلادان حاکم ضروری است همه کارگران پیشرو ،دانشجویان و مردم آزادیخواه تا حد ممکن اعتراض رضا شهابی را به گوش دیگران برسانند و اعتراض خود را به ادامه بازداشت او اعلام نمایند.

رضا شهابی نه اولین کارگری است که در زندان جمهوری اسلامی قرار دارد و نه آخرین آن خواهد بود، اما اعتراض و مبارزه ما علیه حکومت ضد کارگری نیز هم در گذشته و هم در آینده وجود داشته و خواهد داشت و همین مبارزات مداوم و پیگیرانه می تواند کارگران را متحد تر و مقاوم نماید.

ما کارگران سوسیالیست ضمن محکوم نمودن ادامه بازداشت رضا شهابی و همه کارگران زندانی، خواستار آزادی بدون قید و شرط او و همه کارگران زندانی هستیم.

کمیته های کارگران سوسیالیست داخل کشور
آذر 1389، دسامبر 2010



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024