پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 10.12.2010, 14:39


اطلاعیه‌ی كانون نویسندگان ایران
به مناسبت ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد قتل محمد مختاری و محمدجعفر پوینده


امسال نیز از آغاز ورود به گورستان امام‌زاده طاهر، شركت‌كنندگان در مراسم با فشار، تهدید و ممانعت مأموران سركوب روبه‌رو شدند. با این همه، به یاد جان‌باختگان راه آزادی و ستم‌ستیزی یك دقیقه سكوت داده شد و بیانیه‌ی كانون نیز خوانده شد. پس از پراكنده شدن جمعیت، این‌جا و آن‌جا برای شركت‌كنندگان مزاحمت‌هایی ایجاد شد، پوسترها را ضبط كردند، بعضی تلفن‌های همراه را گرفتند و . . .

چنان‌كه در بیانیه‌ی كانون نویسندگان ایران آمده است، كانون هم‌چون گذشته خواهان معرفی و محاكمه‌ی آمران و عاملان قتل‌های زنجیره‌ئی است،‌ و برگزاری آزادانه‌ی مراسم برای جان‌باختگان آزادی را در هر نقطه‌ی ایران حق بی‌چون‌وچرای خود می‌داند.

کانون نویسندگان ایران
۱۹ آذر ۱۳۸۹



تصویر مربوط به سال گذشته است

***


اطلاعیه‌ی كانون نویسندگان ایران
به مناسبت درگذشت دكتر ناصر وثوقی


ناصر وثوقی (۱۳۰۱-۱۳۸۹) عضو دیرین كانون نویسندگان ایران، فعال سیاسيِ‌ سال‌های دور، ادیب، نویسنده، روزنامه‌نگار، مترجم و شعرشناس چیره‌دست درگذشت. گذشته از بسیار هنرها كه به دست دكتر وثوقی برآمد، درخشش اصلی او را باید در سردبیری مجله‌ی اندیشه و هنر، به‌ویژه در دهه‌ی 1340، سراغ گرفت كه نشریه‌ای مدرن، نومایه،‌ پیشرو و جامعه‌گرا بود و بر نسلی از روشنفكران و اهل ادبیات و هنر ایران تأثیری قاطع و فراموش‌نشدنی گذاشت.
كانون نویسندگان ایران درگذشت دكتر ناصر وثوقی را به خانواده و یاران او و جامعه‌ی فرهنگی مستقل كشور تسلیت می‌گوید و در مراسم بزرگ‌داشت او حضور خواهد یافت.

کانون نویسندگان ایران
۱۹ آذر ۱۳۸۹



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024