پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 07.12.2010, 11:51


سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹

تجمع اعتراضی شانزدهم آذر، امروز در دانشگاه آزاد قزوین با حضور بیش از یک هزار نفر از ساعت ۱۰ و از میدان قلم این دانشگاه آغاز شد. این حضور اعتراضی با شعار "یاحسین میرحسین" دانشجویان آغاز و در حالی بود که حضور نیروهای امنیتی و بسیج هر لحظه گسترده تر میشد و آنها اقدام به تهدید و فیلمبرداری از دانشجویان نمودند.

به گزارش دانشجو نیوز، دانشجویان با خواندن سرود "یار دبستانی" و دادن شعارهای "اشکان ما نمرده" و "امیر ما نمرده" یاد و خاطره این دو شهید را گرامی داشتند و نسبت به عدم محاکمه آمرین و عاملین این جنایت اعتراض کردند.

از صبح امروز نیروهای امنیتی و بسیج سعی داشتند با تهدید جلوی شکل گیری این تجمع را بگیرند که در نهایت دانشجویان با تعطیل کردن کلاس های نوبت دوم وبا سر دادن شعارِ " این آزاد ِ قزوینه، ذلت نمیپذیره" به این تهدیدات جواب ِ درخوری دادند.

پس از شروع تجمع از کنار دانشکده صنایع و مکانیک در هنگام عبور از دانشکده های برق و کامپیوتر دانشجویان این دانشکده نیز به جمع دانشحویان معترض پیوستند و این روند در هنگام عبور از دانشکده های عمران و معماری و همینطور دانشکده مدیریت ادامه یافت. دانشجویان معترض با شعار "دانشجوی باغیرت، حمایت، حمایت" همکلاسی های خود را به حضور دعوت میکردند. در ادامه دانشجویان با شعار"دانشجوی زندانی، آزاد باید گردد" خواستار آزادی دانشجویان و همکلاسی های دربند خود شدند.

پیش از این نیز پس انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ و در پی به شهادت رسیدن دو تن از دانشجویان این دانشگاه "اشکان سهرابی" و "امیرجوادیفر" تجمعات اعتراضی گسترده و باشکوهی در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شده بود و این دانشگاه از دانشگاه های پیشرو در تجمعات اعتراضی بوده است.





*******

تجمع امروز در دانشگاه امیرکبیر با در گیری بین نیروهای بسیج و دانشجویان ادامه دارد.

به گزارش دانشجو نیوز، پس از ایجاد درگیری بین دانشجویان و نیروهای فشار، آقای باقری که از اعضای حراست دانشگاه است و نقش زیادی در سرکوب های چندین سال اخیر داشته،۴ تن از دانشجویان را بازداشت و به حراست منتقل کرد. همچنین ذوقی از نگهبان های دانشگاه هم نقش برجسته ای در این اقدام داشت. تا این لحظه خبری از این عزیزان به دست نیامده است.

گفتنی است که در تجمع امروز در دانشگاه امیرکبیر دانشجویان قصد نمایش دادن عکس مجید توکلی را داشتند که با حمله نیروهای بسیجی همراه شد.


آغاز تجمع دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به پاسداشت ۱۶ آذر و در حمایت از دانشجویان دربند، دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش دانشجونیوز، از ساعات ابتدای صبح امروز شانزدهم آذر 89 حدود 50 دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک به این دانشگاه ممنوع الورود شده اند. نیروهای انتظامات بدون ارائه ی دلیل مشخص، از ورود این دانشجویان به دانشگاه جلوگیری می کنند. همچنین درهای دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و پلیس محاصره شده و رفت و آمد دانشجویان توسط این نیروها نیز کنترل می شود.

در داخل دانشگاه نیز نیروهای انتظامات با حضور در پارک دانشگاه (محل اعلام شده برای تحصن امروز) از نشستن و ایستادن دانشجویان در آن جلوگیری می کنند. بنا بر خبرهای رسیده تا کنون تعدادی از کلاس های صبح توسط دانشجویان تعطیل شده است.

برای قطع ارتباط فعالین دانشجویی با خارج از دانشگاه، اینترنت دانشگاه را کاملا قطع کرده اند. نیروهای بسیج تجمع دانشجویان را محاصره کرده اند و سعی دارند تا با متحصنین درگیری لفظی و فیزیکی ایجاد کنند.

لحظه به لحظه بر تعداد دانشجویان معترض افزوده می شود. تا کنون نیروهای پر تعداد انتظامات، حراست و بسیج از متفرق کردن دانشجویان ناکام مانده اند.


***


تجمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به مناسبت روز دانشجو

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۹
دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با برپایی تجمع اعتراضی و پخش پوسترهایی از میرحسین موسوی و میلاد اسدی، روز دانشجو را پاس داشتتند.

به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر امروز حدود ساعت ۱۴ در دانشکده مکانیک دست به تحصن و تجمع اعتراضی زدند در این تحصن که با سر دادن فریاد مرگ بر دیکتاتور همراه بود دانشجویان ضمن خواندن سرود یار دبستانی پوستر های میرحسین موسوی را پخش میکردند.

گفتنی است که جو دانشگاه خواجه نصیر از روز ۹ آذر به شدت امنیتی شده (به دلیل تحصن برای سالروز میلاد اسدی) و نیروهای حراست امروز از ورود برخی دانشجویان به دانشگاه جلوگیری کردند.

نیروهای حراست و لباس شخصی از تجمع حتی گروه های ۲ نفره دانشجویان در صحن دانشکده برق جلوگیری می کردند. همچنین حضور افراد لباس شخصی نیز در کل دانشکده های این دانشگاه به ویژه دانشکده برق مشهود بود.


****


طنین مرگ بر دیکتاتور در دانشگاه تهران

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹

امروز ۱۵ آذر، یک روز مانده به "روز دانشجو" دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش دانشجو نیوز، مراسم انجمن اسلامی دانشگاه تهران ظهر امروز در تالار "شهید چمران" دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد و دانشجویان با سر دادن شعار هایی همچون "نصر من الله و فتح قریب ، مرگ بر این دولت مردم فریب" ، "دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد" ، "یا حسین میرحسین" ، "مرگ بر دیکتاتور" و "الله اکبر" دست به اعتراض زدند. در این مراسم دانشجویان همچنین سرود "یار دبستانی" را نیز بارها خواندند.

گفتنی است که این مراسم و تجمع در حالی برگزار شد که نیروهای امنیتی و پلیس حضور چشمگیری در اطراف دانشگاه داشتند. همچین نیروهای حراست از حضور فعالین دانشجویی به داخل دانشگاه جلوگری می کردند.

تجمع و مراسم اعتراضی امروز دانشجویان دانشگاه تهران در پی فعالیت ها و اقدامات روزهای گذشته دانشجویان برگزار شد. دانشجویان دانشگاه تهران طی ٢ هفته گذشته به اقداماتی همچون شعارنویسی بر روی دیوارها و همچنین پخش "نشریه دانشجو" در سطح دانشگاه دست زدند.









***

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز به برنامه نمایشی مسئولین دانشگاه

دوشنبه ۱۵ آذر, ۱۳۸۹

پانزدهم آذر ۱۳۸۹، صحن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی سهند تبریز شاهد فریاد و اعتراض علیه سخنان حجت الاسلام والمسلمین نقدی، ریاست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، بود.

به گزارش دانشجو نیوز، این جلسه با سخنرانی آقای نقدی شروع شد وایشان با شروع بحث از رنسانس سعی در به حاشیه راندن موضوع اصلی جلسه داشتند که این مسئله اعتراض جدی دانشجویان را به همراه داشت. در حالی که اکثر دانشجویان خواستار پرسش و پاسخ به صورت شفاهی بودند مسئولان برگزاری از پذیرش این امر امتناع کردند (شایان ذکر است که عنوان برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ اعلام شده بود) و در ادامه آقای نقدی در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان که چرا مانع پرسش و پاسخ شفاهی می شوید؟ آیا از این کار ترسی دارید؟ ایشان صریحا پاسخ دادند: “بله من آدم ترسویی هستم”. در این بین بسیجیان و سایر وابستگان به اریکه قدرت سعی در کارشکنی و ایجاد درگیری و خشونت داشتند که با هوشیاری دانشجویان سبز موفق به انجام این کار نشدند. در حین مراسم دانشجویان پلاکارد هایی با مضامین “ستاره در پرونده = سهام عدالت دانشجو” و “روز دانشجو متعلق به کسانی است که خونشان ریخته شده، نه آنان که خونی را ریخته اند” و”دانشگاه زنده است” و … در دست داشتند.

پس از ندادن تریبون دانشجویان به منزله اعتراض به روند مراسم و توهین به دانشجویان در روز دانشجو با خواندن سرود “یار دبستانی” و “دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد” جلسه فرمایشی دانشگاه را ترک کردند و در محوطه ی دانشگاه تجمع سبز خود را شکل دادند.

در ضمن پیام میر حسین موسوی به مناسبت آذرماه و بیانیه جمعی از فعالین سیاسی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در بین دانشجویان پخش شد.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024