جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.12.2010, 19:07


۱۶ آذر هر سال یادآور مبارزه بی‌امان و مستمر دانشجویان این سرزمین علیه استبداد و استعمار و جهل و خرافه‌پرستی و دستیابی به آزادی، دموكراسی و عدالت اجتماعی است.

نگاهی به تاریخچه مبارزات مردم ایران در طی بیش از نیم قرن گذشته علیه دیكتاتوری و سلطه خارجی نشان میدهد كه همیشه دانشجویان و جنبش دانشجویی پیشگام این مبارزات بوده و در این راه قربانیان زیادی تقدیم جنبش آزادیخواهی مردم ایران نموده است. هرچند كه در دشمنی رژیم پهلوی با دانشجویان كشور هیچ تردیدی وجود ندارد و كشتار 3 تن از دانشجویان دانشكده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ ، پس از كودتای ۲۸ مرداد علیه دولت قانونی دكتر مصدق و زندان و شكنجه كردن دانشجویان مبارز در تمامی سالهای بعد از كودتا بر ملت ایران پوشیده نیست، اما این جنایات با جنایاتی كه طی ۳۰ سال حاكمیت جمهوری اسلامی علیه دانشجویان صورت گرفته قابل مقایسه نمی‌باشد. حملات وحشیانه نیروهای معروف به لباس شخصی به دانشجویان كوی دانشگاه تهران و دانشجویان دانشگاههای تبریز، اصفهان، مشهد و ... در مقاطع زمانی مختلف كه موجب كشته و مجروح شدن تعداد زیادی از دانشجویان شد، نمونه‌هایی آشكار از ددمنشی جریانهای به شدت ارتجاعی و انحصارطلب درون حاكمیت با هر گونه حركت آزادی‌خواهانه، عدالت‌طلبانه و روشنگر مردم ایران و در راس و پیشگام آنها، دانشجویان مبارز است. ستیز نابخردانه این جریانها، كه در راس آنها آیت‌اله خامنه‌ای قرار دارد، با دانشجویان و با محیط علمی دانشگاه، مخالفت با آزاداندیشی و تفكر علمی و ترویج تاریك‌اندیشی است، تا با تكیه بر پایه‌های جهل و خرافه‌پرستی بتوانند به استثمار وحشیانه توده‌های زحمتكش و غارت ثروت ملی ادامه دهند. تقویت و حمایت همه جانبه از بسیج دانشجویی، كه چماق سركوب باند كودتا در محیط‌های دانشگاهی است، دفن اجساد شهدای جنگ در محیط‌های دانشگاهی، مخالفت با رشته‌های آموزشی نظری، به این بهانه كه مغایر با مبانی اسلام است، دستگیری، شكنجه، محرومیت از تحصیل، انحلال دانشگاه علوم پزشكی ایران و ... همه و همه بیانگر عمق دشمنی كینه‌توزانه این تاریك‌اندیشان با آزاداندیشی، دموكراسی‌خواهی و عدالت‌طلبی دانشجویان این كشور است.

نگاهی به سیر رویدادهای قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ حاكی از نقش تعیین‌كننده دانشجویان در شكل‌گیری جنبش سبز مردم ایران و تعمیق و گسترش مطالبات آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه در بین اقشار و گروههای مختلف بوده است، جنبشی كه در واقع ادامه‌دهنده حركت‌ توده‌های مردم ایران از انقلاب مشروطیت تاكنون برای دستیابی به آزادی، دموكراسی و عدالت اجتماعی است.

ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه تن از شهدای دانشجوی سال ۱۳۳۲ و كلیه شهدا و قربانیان دانشجو در سالهای بعد تاكنون و بویژه قربانیان حمله به كوی دانشجویان دانشگاه تهران در تیرماه ۱۳۷۸ و ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ و همچنین حمله به دانشجویان دانشگاههای اصفهان، تبریز، مشهد، دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف و همه شهدای دانشجوی رویدادهای بعد از انتخابات ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ تاكنون، خواهان آزادی بدون قید و شرط كلیه دانشجویان زندانی و سایر زندانیان عقیدتی– سیاسی می‌باشیم، بدون تردید پیروزی مبارزات آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه مردم ایران در گرو تحكیم و تقویت هر چه بیشتر جنبش دانشجویی كشور با جنبش سبز مردم ایران و حمایت از مطالبات دموكراتیك این جنبش می‌باشد. حمایت همه جانبه مردم از مبارزات آزادی‌خواهانه دانشجویان ضامن تقویت همبستگی ملی و زمینه‌ساز تحقق مطالبات دموكراتیك دانشجویان، دانشگاهیان، فرهنگیان، زنان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، كارگران، زحمتكشان شهرها و روستاها خواهد بود.

مستحكم‌تر باد پیوند جنبش دانشجویی و جنبش سبز مردم ایران
پیروز باد جنبش سبز مردم ایران
اصلاح‌طلبان عدالت‌خواه
۱۴ آذرماه ۸۹



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024