جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 02.11.2010, 19:29


به نام او که عالم است و عادل

ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با حفظ نظم و آرامش کامل برای اعلام اعتراض و آرای خود گرد هم آمدیم و خواستار بیان نظرات وصیانت از نام و هویت دانشگاه پرافتخار علوم پزشکی ایران شده ایم.

متاسفانه تاکنون با وجود روند منطقی اعتراض واعلام نظرمان شاهد بی احترامی بیشتر مسئولین نسبت به نام هویت حرمت و تقدس علمی این دانشگاه بوده ایم. ما امروز در ادامه تجمعات خود خواستار رسیدگی به موارد زیر می باشیم:

۱- ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران انحلال یکی از بزرگترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور که دارای اعتبار بین المللی است را اقدامی غیر کارشناسی نامدبرانه و غیر منطقی دانسته و بدین وسیله مخالفت خود را با هرگونه تصمیمی مبنی بر انحلال این دانشگاه اعلام می داریم.

۲- با توجه به قوانین موجود در خصوص نحوه فعالیت دانشگاه ها و شواهد امر- نظر نمایندگان مجلس و وزرای پیشین و...- دستور انحلال دانشگاه ایران توسط وزیر بهداشت با دلایلی غیر مشخص فاقد وجاهت قانونی و کارشناسی لازم جهت چنین اقدام بزرگی بوده است. صرف نظر از غیر قانونی بودن این امر اعلام یکباره و یک شبه آن در عصر جمعه و در میانه سال تحصیلی و دست به کار شدن عجولانه و به دور از احترام مسئولین امر جهت اجرای این حکم محکوم و غیر قابل پذیرش بوده و لازم است در این خصوص به طریق شایسته ای از جامعه دانشگاهی دانشگاه ایران اعاده حیثیت صورت پذیرد.

۳- با توجه به بند فوق الذکر خواستار آنیم که مسئولین محترم وزارتخانه بی فوت وقت تصمیم اتخاذ شده مبنی بر انحلال دانشگاه ایران و انتقال آن به دانشگاه تهران را ملغی نمایند و امور دانشگاه ایران طبق روال سابق ادامه یابد.

۴- از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خواستاریم از مجرای قانونی به این امر رسیدگی نمایند. ضمنآ شایسته است نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر محترم بهداشت در اسرع وقت نسبت به تمامی اعتراضات ما پاسخگو باشند.

۵- در نهایت بی شک مدیریت ضعیف مسئولین وقت دانشگاه ایران در حادث شدن این موضوع موثر بوده است و همچنین عدم وجود ساختارها و نهادهای توانمند و نظام مند صنفی دانشجویان و اساتید به دور از تک صدایی که در چنین شرایطی بتواند حامی دانشگاه دانشجو و استاد باشد نیز ناشی از مدیریت سلیقه ای و ناکارامد مسئولین دانشگاه ایران طی دهه اخیر میباشد.

۶- در پایان شایان ذکر است که تا برطرف نشدن ابهامات بیشمار موجود در خصوص این اقدام غیرقانونی توسط مسئولان با تعطیلی کلاس ها و بخش های بیمارستانی و لغو امتحانات تجمعات آرام متعادل و بدون هیچگونه جهت گیری سیاسی به صورت روزانه در دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه یافته و همچنین از پرسنل دانشگاه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه خواستاریم تا همصدا با دانشجویان در برطرف شدن فضای مبهم کنونی سهیم باشند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران




" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024