جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.10.2010, 8:30


کلمه: وضعیت جسمانی محمد اولیایی فر، وکیل دربند به دلیل ابتلا به سرطان خون نگران کننده گزارش می‌شود.

یکی از اعضای خانواده اولیایی فرد در گفت و گو با کلمه با بیان اینکه بر اساس آخرین آزمایشها ابتلا اولیایی فر به سرطان خون تایید شده، از وضعیت جسمانی او ابراز نگرانی شدید کرد.

محمد اولیایی فر وکیل دربند به علت وخامت حالش چند روزی است که به بیمارستان منتقل شده اما با این حال خانواده اش از حق ملاقات با او محرومند.

به گفته خانواده وی چند مامور در بیمارستان در حالی که اسلحه به دست دارند به صورت شبانه روزی در کنار تخت او نگهبانی می دهند و با یک بیمار مبتلا به سرطان که حالش به شدت بد است رفتارهای نامناسبی دارند.

خانواده اولیایی که از این برخوردها با یک زندانی بیمار متعجب شده اند، می گویند: «نمی دانیم برخورد های این گونه با یک بیمار مبتلا به سرطان خون که حتی زمان زنده بودنش هم معلوم نیست، چه معنایی می تواند داشته باشد .چنین انسانی آن هم بر تخت بیمارستان چه خطری می تواند برای امنیت یک نظام داشته باشد که ۲۴ ساعته در کنار تختش کشیک می دهند و خانواده را نیز از دیدار با وی محروم می کنند . این رفتارها هم با انسانیت مغایرت دارد و هم با اسلامیت.چرا با ما چنین می کنند؟»

آنها از دادستان تهران می خواهند که به ملاقات این زندانی بیمار برود و حتی از نزدیک همه آزمایشهای پزشکی او را ببیند تا مطمئن شود که این بیمار در این وضعیت هیچ خطری برای آنها ندارد .

محمد اولیایی فرد وکیل مدافع تعدادی از زندانیان سیاسی است . وی به اتهام مصاحبه در مورد وضعیت یکی از نوجوانان محکوم به اعدام به یک سال حبس محکوم شد. او از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ برای گذراندن این حکم به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد . وی به دنبال تایید ابتلا به سرطان خون مدت کوتاهی است که دربیمارستان بستری است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024