سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 01.10.2010, 18:44


دویچه وله: ابراهیم یزدی، هاشم صباغیان و علی غروی، دبیرکل، عضو شورای مرکزی و مسئول شاخه اصفهان نهضت آزادی ایران، بعد از ظهر روز جمعه (۹ مهر) در اصفهان بازداشت شدند. یزدی و صباغیان برای شرکت در مجلس‌ترحیم به اصفهان رفته بودند.

به گزارش سایت‌های میزان نیوز و کلمه، دکتر ابراهیم یزدی و هاشم صباغیان دبیر کل و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران، که برای شرکت در مراسم ترحیم یکی از اعضای درگذشته نهضت به اصفهان رفته بودند، همراه با دکتر سیدعلی غروی مسئول شاخه اصفهان نهضت دستگیر شدند.

یزدی، صباغیان و غروی، پس از شرکت در مجلس ترحیم، همراه با تعدادی از اعضا و علاقمندان نهضت آزادی برای ادای نماز گرد‌هم آمده بودند که ماموران لباس‌شخصی به محل تجمع آنان وارد شدند و آن‌ها را دستگیر کردند.

نماز جمعه غیرقانونی!

سایت کلمه که به میرحسین موسوی نزدیک است، نوشت که ماموران لباس شخصی حکم قضائی ارائه ندادند و به زور وارد خانه محل تجمع اعضای نهضت آزادی شدند. آن‌ها همراه با یزدی، صباغیان و غروی، چندتن دیگر از حاضران را نیز دستگیر کردند.

به گزارش همین پایگاه اینترنتی، لباس‌شخصی‌ها، هنگام ورود به خانه، خود را ماموران امنیتی و بسیج معرفی کردند و گفتند که نماز جمعه در این محل به‌صورت غیرقانونی برگزار شده است. آن‌ها ضمنا از حاضران فیلمبرداری و مشخصات آنان را ثبت کردند.

افزایش فشار بر نهضت آزادی

نهضت آزادی ایران، از زمان انتخابات پرمساله ۲۲ خرداد ۸۸ تاکنون با فشار بیشتری از سوی حکومت روبرو شده است. دکتر ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت، روز هشتم دیماه سال گذشته برای دومین بار در خانه خود دستگیر شد. وی مدتی بعد به علت وخامت حال از اوین به بیمارستان آتیه انتقال یافت و چند روز بعد آزاد شد.

در دیماه سال گذشته همچنین امیر دلیرثانی، مرتضی کاظمیان، عبدالرضا تاجیک، محمد توسلی، مهدی معتمدی مهر، امیر خرم، محسن محققی، مهدی قلی‌زاده و مازیار شکوهی از اعضای نهضت آزادی بازداشت شدند. ۱۵ دیماه ۸۸، اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی اعلام کردند که کلیه فعالیت‌های سیاسی این حزب موقتا قطع خواهد شد.

دکتر یزدی، نخستین وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اکنون ۷۹ ساله است و به گفته اعضای خانواده‌اش به سرطان پرستات مبتلا است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024