پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.09.2010, 12:37



محمد نوری زاد مستند ساز و جهادگر که ماههاست به دلیل چند نامه مشفقانه برای اصلاح نظام در زندان به سر می برد در نوشتاری کوتاه درباره اتفاق تلخ قرآن سوزی در آمریکا و واکنش بزرگان پرداخت.

محمد نوری زاد اکنون در محلی نامعلوم در زندان اوین و در وضعیت قرنطینه نگه داری می شود.

متن یادداشت محمد نوری زاد که از طریق یاران گمنام جنبش سبز در اختیار کلمه قرار گرفته است به شرح زیر است:

به من که زندانی‌ام حق بدهید که قرآن‌دوستیِ شما بزرگان را باور نکنم. گرچه به همه‌ی مسلمانان ایران و جهان حق می‌دهم که اعتراض کنند و فریاد برآورند.

سخن من در این است که خدای راست‌گو همه‌ی ما را به راست‌گویی فراخوانده‌است. چه مردم باشیم چه رهبر چه رئیس‌جمهور و چه مرجع تقلید؛ چه جسمانی و چه روحانی، همه باید راستی پیشه‌کنیم. و در این میان، ما را که مسلمانیم، جز از راستی، چاره‌ای نیست. به‌همین دلیل است که می‌گویم من این هیاهوی بزرگان را نسبت به ورق‌سوزی آن کشیش امریکایی باور ندارم. چرا که ایرانیان به چشم خود سوختن قرآن‌های زنده را دیدند و دم‌برنیاوردند.

اگر در امریکا قرار است ورق‌های قرآن را بسوزد، در سرزمین ما فرزندان مردم را که آیه‌های محکم و تردیدناپذیر خدای متعال بودند، به خون کشیدند و سوزاندند، جلوی چشم همه و جلوی چشم عقل. و هیچ مرجع تقلیدی عمامه از سر نگرفت و پای‌برهنه و گریبان‌چاک به جانب‌داری برنخاست. هیچ قاضی و هیچ نماینده‌مجلس و هیچ روحانی‌ای دراعتراض به این زنده‌سوزی قرآن‌های جاریِ مردم، به صورت خود سیلی نزد و به سوگ ننشست و حنجره ندرید. پس، به من که زندانیِ همین خصلت‌های دروغین‌م، حق می‌دهید که قرآن‌دوستیِ بزرگانِ خویش را باور نکنم؟

محمد نوری‌زاد- ناکجاآبادی در زندان اوین



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024