جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 04.08.2010, 9:53



در پی وخامت حال آقای محمد صدیق کبودند ریس سازمان حقوق بشر کردستان خانواده وی نامه ای خطاب به خانم نوی پیلای نوشته اند که متن آن در پی می آید.

دبیر خانه سازمان حقوق بشر کردستان
به کمیساریای عالی حقوق بشر
سرکار خانم نوی پیلای
برای رهایی پدر عزیز دربندمان به ما کمک کنید

ما فرزندان و همسر محمدصدیق کبودوند کوشنده حقوق بشر ایران که به ناحق زندانی شده دست یاری به سوی شما دراز می کنیم.
ما به اطلاع سرکار عالی می رسانیم کبودوند نویسنده، روزنامه نگار، مدیرمسئول هفته نامه پیام مردم و بنیان گذار سازمان حقوق بشر کردستان که به پدر حقوق بشر کردستان از وی یاد می کنند از اواخر ژوئن ۲۰۰۷ توسط پلیس مخفی سیاسی (اطلاعات) جمهوری اسلامی بازداشت و به اتهام تشکیل سازمان غیردولتی و غیرسیاسی حقوق بشر در کردستان و به جرم حمایت از حقوق زنان،کودکان، زندانیان و مردم کرد و حقوق بشر به ۱۱ سال حبس محکوم شده است.

کبودوند از 38 ماه پیش در زندان به سر می برد، حدود 7 ماه را در سلول انفرادی تحت فشار و شکنجه و بازجوئی های متعدد بود و پلیس از وی خواسته بود تا با صدور اطلاعیه و طی مصاحبه هایی اعلام کند کلیه گزارش هایی که از موارد نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی در کردستان ایران تهیه و منتشر نموده نادرست و غیرواقعی بوده و همچنین اعلام کند که سازمان متبوع وی غیرقانونی است تا آزاد شود. کبودوند این خواسته پلیس را نپذیرفته و به همین دلیل در یک دادگاه انقلابی غیراستاندارد، غیرعلنی و بدون حضور هئیت شوری به حکمی ناعادلانه و ظالمانه محکوم و زندانی گردید.

ما هم چنین باید به اطلاع برسانیم صدیق کبودوند طی سال های حبس به بیماری ها و ناراحتی های گوناگون از جمله قلبی، عروقی، پروستات و کلیه، مغز و اعصاب (حسی و حرکتی و بینایی) مبتلا و گرفتار شده است.

وی حداقل سه بار در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و طی روزهای گذشته در زندان دچار سکته قلبی و مغزی شده و در حال حاضر نیز وضعیت مناسبی ندارد. به طوری که هم اکنون سلامتی و جان وی به شدت مورد تهدید است.

ما فرزندان و همسر محمدصدیق کبودوند خواستار شرایط بازگشت و سلامتی و تندرستی و آزادی ایشان از بند هستیم. و از این رو، از سرکارعالی به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تقاضا داریم از هر طریق ممکن برای رهایی مدافع راستین حقوق بشر کردستان و ایران از زندان جمهوری اسلامی یاریگر ما باشید.

تهران: ۳ اگوست ۲۰۱۰
خانواده کبودوند

- وجدان های بیدار وکالت دارند این نامه را ترجمه و به مراجع مربوطه و ذیصلاح ارسال و منتشر نمایند.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024