پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 27.07.2010, 21:38


با وجود تمامی انذارها و هشدارهای دلسوزان ایران، گروه حاکم، همچنان سیاست «النصر بالرعب» (پیروزی با ایجاد ترس) را با روش‌های غیرقانونی وغیراخلاقی، از طریق دستگیری و زندان نمودن منتقدان و مخالفان پی ‌می‌گیرند. در یکی از جدیدترین نمونه‌ها، آقای عبدالرضا تاجیک، از فعالان ملی - مذهبی و روزنامه‌نگار پیگیر حقوق بشر، كه در یك سال گذشته سه بار دستگیر شده، اكنون حدود ۴۵ روز است که در حبس غیرقانونی به‌سر می‌برد. با کمال تاسف، بازداشت این روزنامه‌نگار آزاده با اخبار بس نگران‌کننده درباره‌ی رفتارهای غیرانسانی و غیراخلاقی مجریان امنیت با ایشان توأم شده است، تا آنجا که وی در ملاقات با خانواده‌اش از «هتک حرمت» خود در نخستین شب بازداشت، آن‌هم در حضور بازپرس و معاون دادستان، خبر داده است - حال سؤال ما این است که در آنجا چه برخوردی صورت گرفته که آقای تاجیک چنین تعبیری را به‌کار برده است؟

دریغا که صاحبان قدرت، در حکومتی که مدعی دین‌مداری است، نه تنها ابتدایی‌ترین اصول و تاکیدات قانون اساسی را پاس نمی‌دارند، بلکه حرمت اخلاق و انسانیت را نیز فرومی‌نهند. افزون بر این، و با افسوس تمام، باید گفت، حکومت بجای تکریم فعالان حقوق بشر و تجلیل از پیگیران حقوق اساسی و مدنی شهروندان، صادق‌ترین بازوان «رکن چهارم دموکراسی»، یعنی روزنامه‌نگاران مستقل و وطن‌دوست را به حبس و بند می‌کشد. در حالی که پایمال‌ کنندگان حقوق انسانی و قانونی شهروندان، همچنان رها و در کمال امنیت، به تعقیب کردارهای ناصواب خویش مشغولند.

شورای فعالان ملی_مذهبی ضمن اعتراض شدید نسبت به تداوم حبس تمامی کنشگران مدنی و فعالان سیاسی که در پی حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد بازداشت شده‌اند، نگرانی عمیق خود را از وضع آقای تاجیک ابراز کرده، خواهان رعایت حقوق قانونی ایشان (ازجمله دیدار با وکیل)، و پیگیری قانونی بدرفتاری‌های صورت گرفته با وی در زندان اوین است.

همچنین با خبر شدیم آقای هدی صابر از فعالان ملی- مذهبی بیش از دو روزاست که مفقود شده است. وی قبلاً به صورت شفاهی و از طریق تلفن به همسرشانبرای تحمل حبس به دادگاه انقلاب فراخوانده شده بود. هنگام مراجعه دکترمحمد شریف (وکیل آقای صابر) و در خواست ارائه حکم به صورت کتبی، مسؤولان مربوطه گفته بودند که حکم به صورت کتبی ابلاغ خواهد شد. دو هفته پس ازاین گفتگو، چند نفر ناشناس که ظاهراً مأمور امنیتی بوده‌اند، به محل کار ایشان مراجعه می‌کنند. اما وی در آن موقع در آنجا حضور نداشته است. بدینترتیب در حالیکه آقای صابر در دسترس قانون بوده و بنا به گفته مسؤولان قرار بوده حکم ایشان به صورت کتبی ابلاغ شود، اما وی از دو روز پیش، پساز خروج از محل کار ناپدید شده است. در این فاصله مسؤولان اجرای احکام دادگاه انقلاب به وکیل ایشان اعلام نموده‌اند که آقای صابر توسط آنهابازداشت نشده، همین مطلب از سوی مقامات امنیتی نیز به خانواده وی اعلام شده است.

حال سؤال این است که آقای صابر کجاست، چه بر سر وی آمده و بازداشت احتمالی وی توسط چه افراد یا ارگانی بوده است؟ ما به همراه خانواده‌ی آقای صابر به شدت نگران وضعیت وی و سلامتی‌اش هستیم و مقامات و نهادهایانتظامی و امنیتی را مسؤول حفظ امنیت کلیه شهروندان می‌دانیم و از مسؤولان و مقامات حکومت به جد می‌خواهیم هر چه زودتر وضعیت آقای صابر ومحل نگهداری ایشان را مشخص نمایند و ایشان را از بازداشت احتمالی آزاد نمایند.

شورای فعالان ملی ـ مذهبی
۴ مرداد ۱۳۸۹



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024