جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 03.07.2010, 9:49

اعظم ویسمه، ممنوع‌الملاقات و در انفرادی



پارلمان‌نیوز: بعد از اعلام خبر ممنوع‌الملاقات شدن اعظم ویسمه، برادر او در گفتگویی مشروح به بیان وضعیت خواهر، پدر و مادر و پیگیری‌های صورت گرفته پرداخت و تاکید کرد:« در مدت بازداشت خواهرم بسیاری از رسانه‌های خارجی قصد مصاحبه با خانواده ما را داشتند كه ما معتقیدیم این موضوع مشكل كوچكی است در حوزه خانواده كشور عزیزمان و هیچ ارتباطی به رسانه‌های بیگانه ندارد.»

متن گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری «پارلمان‌نیوز»، با برادر اعظم ویسمه بدین شرح است:

آقای ویسمه، خواهر شما دقیقا چه زمانی بازداشت شدند و وضعیت فعلی ایشان چگونه است؟

خواهرم ساعت ۱۲ شب روز دوشنبه، دهم خرداد ماه یعنی حدود ۳۳ روز قبل با ورود نیروهای امنیتی به منزل بازداشت شد و تمام این مدت را در سلول انفرادی گذرانده است.

در این مدت تماس و ارتباطی هم با خواهر خود داشته‌اید؟

دو سه بار با منزل تماس گرفتند كه آخرین بار در حدود بیست روز قبل بود و از آن روز به بعد هیچ خبری در ارتباط با وضعیت جسمانی او نداریم، در یكی از تماسها نیز خواهرم اعلام كرد به دلیل تپش قلبی كه سابقه آن را نیز داشته به بهداری زندان منتقل شده است.

با مراجع قانونی هم دیدار داشتید؟

بله . دو هفته قبل دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران با پدر و مادرم دیدار داشتند و با روی باز و سعه صدر صحبتهای پدر و مادرم را شنیدند و توضیحاتی هم در خصوص خواهرم دادند و اظهار امیدواری کردند كه تا یكشنبه گذشته یعنی ششم تیرماه، خواهرم آزاد شود كه متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

گویا قرار بود با دستور مستقیم دادستان، پدر و مادرتان با خانم ویسمه ملاقات حضوری کنند؟

بله . بعد از اینكه در هفته گذشته آزادی خواهرم محقق نشد، دادستان محترم به دلیل نگرانی شدید پدر و مادرم از وضعیت جسمانی خواهرم كه مبتلا به بیماری قلبی و زخم معده شدید می‌باشد ، اجازه ملاقات حضوری با خواهرم را صادر نمودند كه پس از چند نوبت مراجعه پدر مادرم به زندان اوین اعلام كردند خواهرم ممنوع الملاقات است و حتی دستور ملاقات دادستان را از ما گرفتند و هر چه اصرار كردیم حاضر به پس دادن برگه ملاقات نشدند.

در طی این مدت اخبار کمی از وضعیت خواهرتان از جانب خانواده او اعلام شده، دلیل این امر چیست؟

خواهرم با سابقه ۸ سال خدمت و خبرنگاری در سه دوره مجلس شورای اسلامی، یكی از قدیمی‌ترین خبرنگاران پارلمانی است كه چندین بار موفق به دریافت جایزه خبرنگار نمونه پارلمان شده است، در مدت بازداشت ایشان بسیاری از رسانه‌های خارجی قصد مصاحبه با خانواده ما را داشتند كه ما معتقیدیم این موضوع مشكل كوچكی است در حوزه خانواده كشور عزیزمان و هیچ ارتباطی به رسانه‌های بیگانه ندارد و این اولین مصاحبه ما بدین صورت می‌باشد. انشاء الله با مساعدت مسئولان محترم قوه قضاییه در این روزها که هفته قوه قضائیه را پشت سر گذاشتیم و نیز ماه مبارك رجب این موضوع حل خواهد شد و خواهرم به دامان خانواده نگران و مضطرش باز خواهد گشت.

و سخن پایانی شما؟

من مجدداً از جانب خانواده ویسمه از پیگیری، مساعدت و برخوردهای بسیار خوب و مردم دارانه‌ دادستان محترم جناب آقای دكتر جعفری دولت آبادی و تلاش‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای بازگرداندن خواهرم به آغوش خانواده تشكر می‌كنم، اما حال پدر و مادرم بسیار وخیم است ، مادرم دچار افسردگی شده ، روزها در گوشه‌ای از اتاق نشسته و ساعتها به دیوار خیره می‌شود ، شدیداً نگران پدرم هستم كه مبادا از غصه و ناراحتی سكته كند ، تصور ۳۳ روز حبس در یك سلول انفرادی با وجود بیماری و دردهای طاقت فرسای دخترشان، پدر و مادرم را در این یك ماهه پیر و زمین گیر نموده است.

امیدوارم در این ماه مبارك كه ماه رافت و قبولی حاجات است مسئولان محترم قوه قضاییه با بازگرداندن خواهرم به آغوش خانواده ، دل مادر و پدر مضطرم را شاد نمایند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024