پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 11.06.2010, 21:38



۲۲ خرداد، ما همه باهم هستيم!
اعدام زندانيان را محکوم می کنيم!

در آستانه سالگرد ۲۲ خرداد به حکم قوه قضائيه جمهوری اسلامی ١٣ نفر از زندانيان به دار آويخته شدند. در يک ماه گذشته ٣١ تن از زندانيان اعدام شده‌اند. در بيدادگاه‌های جمهوری اسلامی تعدادی از زندانيان سياسی نيز به اعدام محکوم شده‌اند و جان آنان در خطر است. اعدام ١٣ نفر در فاصله اندکی بعد از اعدام های ١٩ ارديبهشت، نشانه هراس رژيم از برآمد اعتراضی مردم است. جمهوری اسلامی با اين اعدام‏ها و صدور حکم اعدام برای ده‏ها نفر ديگر، می خواهد فضای رعب ايجاد کند و نگذارد فراخوان هايی که به مناسبت سالگرد ۲۲ خرداد منتشر می‏شود به برگزای تظاهرات منجر گردد.
۲۲ خرداد سالروز شکل‏گيری جنبشی اعتراضی است. جنبشی که ريشه در مبارزه نيروهای آزاديخواه در سه دهه گذشته دارد و در يکسال گذشته صحنه سياسی کشور را شديدا تحت تاثير قرار داده و به يک عامل مهم و تاثيرگذار در روندهای سياسی کشور تبديل گشته است.

رژيم حاکم از۲۲ خرداد ٨٨ تا کنون با سرکوب اعتراضات خيابانی، دستگيری دسته جمعی مخالفان، يورش شبانه به منازل فعالان سياسی و خوابگاه‏های دانشجويان، راه انداختن فاجعه کهريزک، برگزاری دادگاههای فرمايشی، صدور احکام زندان و اعدام عليه آزاديخواهان تلاش کرده صدای اعتراض مردم ايران را خاموش سازد. در نبرد عليه استبداد و در راه تحقق اهداف جنبش، ما نداها، سهراب‌ها، فرزادها ، شيرين علم هولی‌ها و...از دست داديم و دشمنان آزادی با اعدام شماری از دستگيرشدگان حوادث قبل و بعد از انتخابات ما را در سوگ مرگ فرزندان آزاده ايران نشاندند، اما عليرغم ضرباتی که به جنبش زدند به اهداف شوم خود دست نيافتند و نتوانستند حرکت تاريخی ما را از تکاپو بياندازند. جنبش تاريخی مردم ايران زنده و بالنده در مبارزه عليه ديکتاتوری به استقبال ۲۲ خرداد ٨٩ می‌رود.

روز ۲۲ خرداد، ما همه با هم هستيم. هرکجا که باشيم، در داخل کشور و يا خارج از ايران. ۲۲ خرداد، روز همه ماست. روز همه آزاديخواهان ايران. ۲۲ خرداد، روز نه به ديکتاتوری است. نه به استبدادگرانی که حق زندگی در شان انسان، حق آزادی و حق حاکميت بر سرنوشت خود و کشور را از ما سلب کرده‏اند.

ما صدور احکام اعدام را نقض آشکار منشور حقوق بشر می‏دانيم و سلب حق زندگی از انسان‏ها را به هر دليلی که باشد محکوم می‏کنيم. ما در سالگرد ۲۲ خرداد، همه را به یک مبارزه همه جانبه برای لغو احکام اعدام و تلاش برای آزادی همه زندانيان سياسی فرا می خوانيم.

حزب دمکراتيک مردم ايران
حزب کومه‌له کردستان ايران
جبهه ملی ايران-اروپا
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
سازمان فدائيان خلق ايران(اکثريت)
کميته هماهنگی شوراي موقت سوسياليست هاي چپ ايران
شورای همآهنگی جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱٣٨۹ - ۱۰ ژوئن ۲۰۱۰



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024