پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 04.06.2010, 19:32


به مناسبت روز مادر و در غیاب روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی انجام شد
دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران ایرانی با خانواده‌های مفیدی، نظرآهاری و هدایت

جمعی از روزنامه نگاران ایرانی روز پنجشنبه، سیزدهم خرداد ماه ۱۳۸۹، همزمان با تولد حضرت فاطمه (س) و روز مادر برای بزرگداشت نقش مادر به دیدن خانواده بدراسادات مفیدی، شیوا نظرآهاری و بهاره هدایت رفتند. آنان ابتدا به خانه بدرالسادات مفیدی، دبیر «انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران» رفتند تا در این روز در كنار همسر و فرزندان او، از تلاش‌های این مادر كه هم‌اكنون در زندان به سر می برد، قدردانی كنند.

روزنامه‌نگاران ایرانی سپس به منزل مادر و پدر بهاره هدایت، عضو زندانی شورای مركزی دفتر تحكیم وحدت رفتند تا در روز مادر در كنار مادر بهاره هدایت باشند. آنان سپس به منزل پدر و مادر شیوا نظرآهاری، وب‌نگار زندانی رفتند تا این روز را به مادر شیوا نظرآهاری نیز تبریك بگویند.

لطف‌الله میثمی، مدیرمسئول نشریه « چشم‌انداز ایران»، بهروز گرانپایه، علیرضا رجایی و اسماعیل علوی از مدیران « انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران»، سوسن شریعتی و محمد توسلی كه مقالات آنان در بسیاری از روزنامه ها چاپ شده است، با حضور خود در جمع روزنامه نگاران ایرانی، بر خواسته‌های آنان مبنی بر فك پلمپ دفتر «انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران» به عنوان تنها نهاد صنفی مورد اعتماد روزنامه‌نگاران ایران و آزادی همه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی، تأكید كردند.

جمع روزنامه‌نگار همچنین در دیدار با خانواده بهاره هدایت، فعال دانشجویی، با قدردانی از همراهی‌های دانشجویان با روزنامه‌نگاران، آزادی همه فعالان دانشجویی كه هم‌اكنون در زندان هستند را خواستار شدند.

این گروه روزنامه‌نگار كه همسران بدرالسادات مفیدی و مسعود باستانی ( روزنامه‌نگاری كه دوران محكومیت خود را در زندان می‌گذراند) آنان را همراهی می‌كردند، در دیدارهای خود با خانواده زندانیان، از تلاش های همسران و مادران زندانیان سیاسی و عقیدتی قدردانی كردند.

در حال حاضر تعداد بسیاری از روزنامه نگاران و وب‌نگاران ایرانی در زندان هستند و یا با تودیع وثیقه‌های سنگین منتظر برگزاری دادگاه هستند.









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024