جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 02.06.2010, 19:36



اعلامیۀ اتحاد جمهوریخواهان ایران در بارۀ حملۀ ارتش اسرائیل به "کاروان همبستگی با غزه "
اتحاد جمهوریخواهان ایران حملۀ وحشیانۀ اسرائیل به کاروان صلح غزه را شدیدأ محکوم می‌کند

پس از روی کار آمدن دولت حماس در نوار غزه اکنون بیش از سه سال است که یک ونیم میلیون نفر مردم فلسطینی ساکن این دیار در محاصرۀ شدید و همه جانبۀ ارتش اسرائیل قرار دارند و قربانی مجازات دسته جمعی توسط دولت اسرائیل شده اند.

محاصرۀ غزه همواره به عنوان یک اقدام غیر انسانی مورد اعتراض مدافعان جهانی صلح و حقوق انسانی مردم فلسطین بوده است. اخیرأ نیر، جمعی از شخصیت های بین المللی مرکب از برنده جایزۀ صلح نوبل ، نمایند گان پارلمان اروپا ، آلمان ، ترکیه، اسرائیل، نویسندگان و شخصیت های طرفدار صلح از بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحدۀ آمریکا، با دست زدن به یک ابتکار بشردوستانه، در تلاش بودند که با رساندن نیازمندی های اولیه به مردم نوار غزه و همراه این اقدام خود در شکستن نمادین محاصره، جهان را به توجه به وضعیت فلاکت بار حاکم بر غزه وادارند.

این کاروان مرکب از شش کشتی زیر پرچم کشورهائی چون آیالات متحده آمریکا، ترکیه، یونان و ایرلند با ۷۰۰ نفر از فعالان صلح از چهل کشور راهی نوار غزه بوده است که در سحرگاه روز ۳۱ مه در آب های بین المللی مورد تهاجم ارتش اسرائیل قرارمی گیرد. این تهاجم بیرحمانه که منافی هنجارهای بین المللی و فارغ از هرگونه تناسب کنش و واکنش بوده است منجر به قتل و زخمی شدن جمع کثیری از سرنشینان این کشتی ها شده است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران اقدام دولت اسرائیل را علیه حقوق اولیۀ انسانی سرنشینان کشتی های "کاروان همبستگی با غزه" شدیدأ محکوم می کند و خواهان رسیدگی بین المللی به این جنایت و مجازات آمرین و عاملین آن است.

ما بارها مخاطرات روند تنش زائی در خاورمیانه را، به ویژه میان اسرائیل و فلسطین، از هر سوئی که باشد، گوشزد کرده‌ایم. تنها راه حل برای مشکلات انباشته، گفتگو های جدی طرفین وهمراهی جهانی در افزایش و حفظ فشار بر آن ها برای توفیق این گفتگو هاست. یکی از نخستین گام ها می تواند برچیدن محاصرۀ غزه از سوی دولت اسرائیل و پایان دادن به سیاست مجازات دسته جمعی مردم غزه باشد.

هیأت سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۲ خرداد ۱۳۸۹
۲ ژوئن ۲۰۱۰



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024