جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 02.06.2010, 10:07


«کانون مدافعان حقوق بشر» در پی حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی کمک رسانی به مردم غزه، با صدور اطلاعیه ای با محکوم کردن این اقدام، تلاش همه نهادهایی که در عرصه حقوق بشر فعالیت می کنند و همچنین مدافعان حقوق بشر را برای وادار کردن دولت های حامی اسراییل به اعمال فشار بر آن و اقدام مناسب در محکومیت چنین اعمالی از سوی سازمان ملل متحد، خواستار شد.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، این سازمان مردم نهاد در اطلاعیه خود به عنوان نهادی که برخورداری از مواهب حقوق بشر را حق مسلم همه انسان ها می داند، اقدام دولت اسراییل را امری مخالف اصول بنیادین حقوق بشر دانسته و از سازمان ملل متحد خواسته است تا با این اقدام دولت اسراییل برخورد مناسب کند. متن اطلاعیه « کانون مدافعان حقوق بشر» که روز چهارشنبه، دوازدهم خرداد ماه 1389 صادر شده، به شرح زیر است:
کانون مدافعان حقوق بشر:

اقدام دولت اسراییل مخالف اصول بنیادین حقوق بشر است

هم وطنان گرامی
حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی کمک رسانی به مردم مظلوم غزه، نشان داد که اصول انسانی و موازین جهانی حقوق بشر تا چه حد در جهان امروز مورد تجاوز قدرت ها و دولت های زورگو قرار می گیرد.

محکومیت این قبیل اقدام ها برای همه جهانیان آشکار است، ولی وظیفه سنگینی بر دوش همه نهادهای حقوق بشری قرار گرفته و آن مخالفت جدی و کارساز با همه گونه خشونت به ویژه خشونت دولتی است.

تلاش پیگیر همه نهادهایی که در سراسر گیتی در عرصه حقوق بشر فعالیت می کنند و مدافعان راستین حقوق بشر برای وادار کردن دولت های حامی اسراییل به اعمال فشار بر آن و اقدام مناسب در محکومیت چنین اعمالی از سوی سازمان ملل متحد، می تواند راهی به سوی احقاق حقوق مردم فلسطین بگشاید.

کانون مدافعان حقوق بشر به عنوان نهادی که برخورداری از مواهب حقوق بشر را حق مسلم همه انسان ها می داند و در این راستا مجدانه تلاش می کند، اقدام دولت اسراییل را امری مخالف همه موازین بین المللی و اصول بنیادین حقوق بشرمی داند و مصرانه خواستار آن است که قدرت های بزرگ و سازمان ملل متحد با این اقدام دولت اسراییل برخورد مناسب کنند.

کانون مدافعان حقوق بشر بر این باور است که رفتارهای دوگانه قدرت ها و نهادهای بین المللی در خصوص اجرای موازین جهانشمول حقوق بشر در همه سرزمین ها موجب خدشه وارد شدن به آرمان های والای حقوق بشری است.

کانون مدافعان حقوق بشر
12/ 3/ 1389



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024