پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.05.2010, 23:32


دیدار اعضای کانون مدافعان حقوق بشر
با جعفر پناهی و خانواده رسول بداغی


«محمدعلی دادخواه، عبدالفتاح سلطانی، سید محمد سیف زاده، عطاءالله شیرازی، نرگس محمدی و عبدالرضا تاجیک»، اعضای کانون مدافعان حقوق بشر و «صدیقه وسمقی»، شاعر و پژوهشگرعلوم دینی روز پنجشنبه، ششم خرداد ماه ۱۳۸۹ با حضور در منزل «جعفر پناهی» با او دیدار و گفت و گو کردند.

جعفر پناهی، فیلمساز مشهور ایرانی، شامگاه دهم اسفند ماه ۱۳۸۸ به همراه جمعی از هنرمندان و اعضای خانواده اش در منزل بازداشت و سپس در چهارم خرداد ماه ۱۳۸۹ با تودیع وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

پناهی در این دیدار از دوران بازداشتش سخن گفت. دورانی که ۱۴ روز از آن را در سلول انفرادی گذرانده و چند روزی هم به دلیل شرایط بازداشت و مسایل مطروحه در بازجویی ها در اعتصاب غذای خشک بوده است.

مدافعان حقوق بشر نیز در این دیدار از اعتصاب غذای فعالان سیاسی و مدنی در زندان که در اعتراض به تضییع حقوق شان صورت می گیرد، ابراز نگرانی کردند. بنابراین آنان بر رعایت ضوابط دادرسی عادلانه تأکید کردند.

همچنین جمعی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ با حضور در منزل « رسول بداغی» که هم اکنون در بازداشت بسر می برد، با خانواده این معلم دیدار کردند.

رسول بداغی از معلمان فعال صنفی است که از تاریخ دهم شهریور ماه ۱۳۸۸ در بازداشت بسر می برد. خانواده بداغی در این دیدار از مشکل هایی که برای ملاقات با رسول بداغی از جمله دوری راه و خردسال بودن دو تن از سه فرزند او وجود دارد، سخن گفتند.





 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024