پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 22.05.2010, 15:49



به دنبال بازداشت محسن آرمین، عضو شورای مرکزی و سیاسی و سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، این سازمان با صدور اطلاعیه ای ضمن طرح گوشه ای از سوابق و خدمات آرمین، خواستار آزادی وی شد.

متن این اطلاعیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امروز در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران!

برادر مجاهد، محسن آرمین، عضو شورای مرکزی و سیاسی و سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، به دلیل آنچه که دادستان تهران، آن را اتهام امنیتی نامیده است، بازداشت شد.

آرمین، نام ناشناخته‌ای برای شما ملت صبور و قدردادن نیست. وی قبل از پیروزی انقلاب و در دوران دانشجویی، عضو گروه توحیدی صف و همرزم شهید گرانقدر، محمد بروجردی بود که با مشی مسلحانه، به مبارزه با رژیم فاسد پهلوی برخواسته بود. آرمین، پس از پیروزی انقلاب نیز از بنیانگذاران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در سال ۵۸، رزمنده فداکار جبهه های دفاع از شرف و حیثیت کشور و ملت، فعال عرصه های فرهنگی در ایران و لبنان و نماینده چهارم مردم تهران و نایب رئیس مجلس پر افتخار ششم بود که در مقام نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی آن، مطالبه گری شجاع نسبت به حقوق ملت و مصالح ملی کشور بود. وی همچنین اندیشمند، استاد، نویسنده، مترجم و قرآن پژوهی خوش قریحه است که توانمندی های وی در این عرصه ها برای صاحب نظران کاملاً آشکار و هویداست و در یک کلام، آرمین، فرزندی از فرزندان زمانه خود است که تعهد دینی و ملی، او را یک لحظه از تلاش، مجاهده و اصلاح گری باز نداشته است.

دستگیری این فرزند پرشور ملت، آن هم در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم، مع الاسف حکایت از آن دارد که هزینه های حاصل از عدم رفتار مناسب حاکمان با اعتراضات مدنی و مسالمت جویانه گروههای کثیری از ملت نسبت به نتایج انتخابات اخیر، هنوز خواب زدگان و به بی راهه رفتگان را بر سر عقل و تدبیر نیاورده است. براستی آیا صحنه گردانان اینگونه رفتارها لحظه ای با خود اندیشیده اند که بازداشت افرادی همچون بهزاد نبوی، مصطفی تاج زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن میردامادی، محسن امین زاده و … چه منفعتی را عاید کشور و حتی جریان عامل و مجری این اقدامات کرد، که اکنون بازداشت محسن آرمین بتواند منافعی را برایشان در پی داشته باشد؟ آیا این مهم را از خاطر برده اند که پایمردی این اسرای آزاده کشور، حتی امکان کمترین بهره مندی تبلیغاتی، از طریق برگزاری دادگاه علنی را نیز از آنان سلب کرد و بدون هیچگونه توجیه قابل قبولی، ناگزیر از برپایی محاکم غیرعلنی برای آنان شدند؟ آیا اینان گمان برده اند نتیجه بازجویی ها و محاکمه آرمین نیز سرنوشتی بهتر از این برایشان خواهد داشت؟

امروز این سوال با جدیت در مقابل حاکمان کشور وجود دارد که به راستی اگر فردی مانند محسن آرمین، با این سابقه و عملکرد افتخارآفرین در دفاع از اصول انقلاب اسلامی و وفاداری نسبت به مبانی سیاست ورزی شفاف و قانونی، به گونه ای متهم به ارتکاب جرم امنیتی است که برای رسیدگی به آن می بایست وی را برخلاف قوانین مربوط، اینگونه در مقابل چشمان فرزندانش بازداشت کرد، برای چه کسی در کشور امنیت و امکان فعالیت سیاسی قانونمند منتقدانه و اصلاحگرانه باقی می ماند؟

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن محکوم کردن دستگیری سخنگوی خود و درخواست آزادی فوری وی، برای چندمین بار، مشفقانه گوشزد می نماید که راه صحیح جریان یافتن امور در کشور و استقرار آرامش و امنیت پایدار، بازگشت به قانون اساسی و اجرای بدون تنازل آن، خصوصاً عمل به اصول مربوط به حقوق ملت است. بدون تردید بی قانونی ها و سلب حقوق اساسی و قانونی جامعه همچون: آزادی تحزب، اجتماعات و مطبوعات، عدم تفتیش عقاید، ممنوعیت آزار و شکنجه، رعایت حریم خصوصی افراد، برگزاری انتخابات آزاد و … گرهی را از کار فرو بسته قانون شکنان و سلب کنندگان حقوق ملت باز نخواهد کرد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران
۸۹/۲/۳۱



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024