جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 22.05.2010, 11:05




۱ خرداد ۱۳۸۹

تحول سبز: زهرا رهنورد خبر از برگزاری مراسم یادبود برای سالگرد انتخابات ریاست جمهوری می‌دهد.

به گزارش تحول سبز، وی که در آستانه ماه خرداد با روزنامه فرانسوی زبان «لوموند» صحبت ‌کرد گفت: قدرت حاکم وی و همسرش، میرحسین موسوی، را دستگیر نکرده زیرا قصد نداشته بیش از این مردم را تحریک کند.

خانم رهنورد می‌گوید: حکومت از روش‌های دیگری برای اعمال فشار استفاده کرده ‌است و به بازداشت برادرش، شاپور کاظمی، که فردی غیرسیاسی است و شش ماه را در زندان انفرادی به سر برده و فشارهای فیزیکی و روانی بسیاری تحمل کرده‌است، و کشته شدن خواهر زاده آقای موسوی در اعتراضات روز عاشورا اشاره می‌کند.

این هنرمند ایرانی با اشاره به «ترور شخصیتی» که رسانه‌های حکومتی علیه چهره‌های جنبش سبز پیش گرفته‌اند می‌گوید: همسرم، همین طور آقای کروبی و آقای خاتمی در مقابل هر فشاری مقاومت می‌کنند تا مطالبات مردم ایران برآورده ‌شود.

زهرا رهنورد با اشاره به حمله به وی با گاز فلفل در روز دانشجو و در دانشگاه تهران، ضربه باتوم برقی در روز ۲۲ بهمن و مشکلات ریوی و سردرد پس از این حملات اعلام می‌کند حاضر است برای محافظت از دیگرانی که در راه آزادی می‌جنگند کشته‌شود.

خانم رهنورد هشدار می‌دهد که در صورتی که خانواده‌اش قربانی مساله‌ای حاد با یک توطئه شوند حکومت مسئول آن خواهد‌بود.

جنبش سبز، حرکتی صلح‌طلب

رئیس سابق دانشگاه الزهرا جنبش سبز را حرکتی برای رسیدن به مطالبات مردم ایران بیش از صد سال پیش و از زمان جنبش مشروطه در سال ۱۲۸۵می‌داند. وی می‌گوید: انتخابات ریاست جمهوری فرصتی بود که این خواسته‌ها، آزادی، حق حاکمیت بر سرنوشت خود و دموکراسی دوباره مطرح شوند.

خانم رهنورد خاطر نشان می‌کند که این جنبش قصد براندازی ندارد و تنها به دنبال اصلاحات است. این استاد دانشگاه توضیح می‌دهد: جنبش سبز از جامعه مدنی سرچشمه می‌گیرد و صلح‌طلب است حتی اگر طرف مقابل دست به اسلحه ببرد و از خشونت استفاده کند.

زهرا رهنورد بر اراده قوی همسرش تاکید و اعلام می‌کند مهندس موسوی شجاعانه بر سر خواسته‌ها و عقایدش ایستاده تا عملی شوند و به راحتی از آنها دست بر‌نمی‌دارد.

این استاد دانشگاه در پایان تصریح می‌کند که میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی و بسیاری دیگر رهبران این جنبش هستند که به مبارزه در راه دموکراسی خود ادامه می‌دهند.

زهرا رهنورد سخنانش را با این جمله به پایان می رساند: من ایمان دارم که پیروزی پایانی روزی نصیب مردم خواهد ‌شد.


احمد یزدانفر کجاست؟

نوروز: سایت خبری کلمه شامگاه دوشنبه در خبری اعلام کرد که احمد یزدانفر سرتیم محافظان میر حسین موسوی و مسئول دفتر وی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

در پی انتشار این خبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که احمد یزدان فر، بازداشت نشده بلکه ماموریتش به پایان رسیده است، ستاد حفاظت انصار المهدی نیز که از زیر مجموعه های سپاه پاسداران است با صدور اطلاعیه ای خبر دستگیری سرپرست تیم حفاظتی مهندس موسوی را تکذیب کرد و با اشاره به نا کارآمدی وی عنوان کرد «سر تیم حفاظتی نامبرده طبق ضوابط جاری ماموریتش به اتمام رسیده و صرفا جا به جایی کاری صورت گرفته است».
از سوی دیگر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در پاسخ به خبرنگاران از موضوع بازداشت یزدان فر ابراز بی اطلاعی کرد.
با کنار قراردادن گزینه های فوق یک سئوال بدیهی پیش می‎آید و آن اینکه اگر احمد یزدان فر بازداشت نشده است و به محل خدمت دیگری منتقل شده است، پس چگونه است که تا امروز کسی از حال وی بی خبر است و خانواده اش نیز از این تغییر و تحولات بی اطلاعند؟

اما به راستی محافظی که بیش از یک دهه‌ در کنار میرحسین بوده کجاست؟
احمد یزدان فر پس از لغو ماموریتش که حفاظت از رهبر جنبش سبز بود به یکی از پادگانهای سپاه بدون اطلاع خانواده اش منتقل شده و در آنجا نگهداری می‎شود و وی حق ترک این پادگان را ندارد.

البته در حالی ستاد حفاظت انصار المهدی مدعی شده است که ماموریت یزدان فر به اتمام رسیده است و صرفا جا به جایی صورت گرفته است که تا به امروز این ستاد کسی را جایگزین احمد یزدان فر نکرده است و میر حسین موسوی هم اکنون بدون محافظ است.

به نظر میرسد محبوس کردن یزدان فر در یکی از پادگانهای سپاه به این دلیل باشد که وی را از تماس با میر حسین موسوی باز دارند و سخن از نا کارآمدی سر تیم محافظان مهندس موسوی این پرسش را به ذهن میرساند که این ناکارآمدی از چه سو بوده است؟ آیا این که وی به خوبی از مهندس موسوی حفاظت کرده است دلیل ناکارآمدی وی بوده است و یا ارتباط نزدیک وی با میر حسین دلیل ناکارآمدی یزدان فر برای کودتاچیانی که خواب آسیب رساندن به میرحسین را در سر دارند؟
به نظر میرسد دلیل اصلی برکناری وی برخلاف ادعاهای مقامات ستاد حفاظت، ارتباط نزدیک وی با میرحسین موسوی و موفقیت وی درحفاظت از جان وی بوده است.

گفتنی است احمد یزدان فر سالها محافظت از میر حسین موسوی را بر عهده داشته و از زمان نخست وزیری مهندس موسوی همراه وی بوده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024