جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 30.04.2010, 15:49


جمعی از نویسندگان و خبرنگاران زندانی به مناسبت روز جهانی مطبوعات از زندان اوین پیامی را منتشر کردند.

این پیام که در اختیار «کلمه» قرار گرفت به شرح زیر است:

بنام خداوند جان و خرد

گفتم این جام جهان بین به تو کی داد حکیم/ گفت آنروز که این گنبد مینا می کرد

گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند / جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد

فیض روح القدس اگر باز مدد فرماید / دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد

روز جهانی مطبوعات در شرایطی فرا می رسد که خود سانسوری و سانسور سازمان یافته ی گسترده ای علیه رسانه های مختلف ایران اعمال می گردد و دامنه آن تا حد اعمال تیترهای تحمیلی و عکس های منتخب حکومتی گسترش یافته است . روز جهانی مطبوعات در اوضاع سیاسی و اجتماعی خاص کشورمان به گونه ای فرا می رسد که تعداد روزنامه های مستقل و آزاد بوی‍ژه آن گروه که در اختیار دگراندیشان ، تحول خواهان و اصلاح طلبان است در پی تعطیلی های اخیر اکنون به اندازه انگشتان یک دست نیز نمی رسد.

طرفه آنکه این گروه از نشریات از حداقل ظرقیت های اطلاع رسانی آزاد و آگاهی بخشی عمومی آنگونه که حتی در موارد ۴ و ۵ قانون مطبوعات تاکید شده است محرومند و فشارها و اجبارهای غیر قانونی حاکمیت هرروز راه را بر فعالیت های حرفه ای می بندد. همچنین شاهد این مسئله هستیم که هرروز تعداد بیشتری از مدیران ، سردبیران و روزنامه نگاران در بازداشتگاه ها و زندان های مختلف ایران جای داده می شوند و این روند باعث شده که ایران به بزرگترین زندان روزنامه نگاران در جهان تبدیل شود .

روز جهانی مطبوعات در شرایطی فرا می رسد که ما اهالی رسانه ها اعم از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان محبوس در زندانهای ایران به صورت فزاینده ای با وثیقه های سنگین تر و احکام غیر منصفانه ی وسیعتری مواجه هستیم و شرایط زیست و حیاتمان به دلیل خبر رسانی ، مقاله نویسی ، مصاحبه و شرکت در میز گرد های حرفه ای در خصوص آزادی ، دمکراسی و حقوق بشر و در مجموع انجام رسالت مطبوعاتی و انتقاد از حاکمان در زمینه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی هرروز محدودتر و سخت تر می شود.

ما روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان محبوس در زندان و بازداشتگاه ها روز جهانی مطبوعات را به اهالی رسانه های همگانی ایران و جهان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

جادارد که از این فرصت استفاده کنیم و از کلیه اقشار و گروهها بخصوص نهاد ها و انجمن های صنفی و حرفه ای که در ایام بازداشت و محاکمه و زندانی شدن غیر قانونی اهالی مطبوعات ایران از آنان حمایت کرده اند و با قلم و قدم به یاری و مدد آنها برخاسته اند سپاسگزاری کنیم.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹

۳۰ آوریل ۲۰۱۰

میلاد اسدی – علی بهزادیان نژاد – علی بیکس – سید مسعود حسینی لواسانی- عباس خلیلی درمنکی- مجید دری- رضا رفیعی فروشان – عیسی سحرخیز- حسن سرشاری- کیوان صمیمی – حشمت الله طبر زدی- جهانگیر عبد اللهی – نادر کریمی جونی- کوهیار گودرزی- جواد ماهزاده- سعید متین پور- مهدی حیدریان – حجت الله ملکی – علی ملیحی – ضیا نبوی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024