شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 23.04.2010, 20:00



بی بی سی: حسین کروبی، پسر مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران، ضمن تایید سلامت کامل پدرش، شایعات مربوط به سلامتی او نشانه "تهدید جانی" جدی او را دانست.

حسین کروبی روز جمعه ۳ اردیبهشت (۲۳ آوریل) به بی بی سی فارسی گفت که حال پدرش خوب است و کوچکترین بیماری ندارد.

اما او این شایعات را تهدید "بسیار جدی" علیه پدرش دانست و از اینکه "اینها بخواهند برنامه ای برای آقای کروبی بچینند و الان دارند زمینه چینی می کنند" ابراز نگرانی کرد.

او شایعات اخیر درباره بیماری پدرش را به مقاله محمد حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد دولت پیشین محمود احمدی نژاد در روزنامه کیهان و اخبار منتشر شده در برخی سایت های اینترنتی مربوط دانست.

بشنوید
هفته گذشته، آقای صفار هرندی، در یادداشتی که در روزنامه کیهان منتشر شد، به بیماری یک اصلاح طلب اشاره کرد و از او خواست تا "استغفار" کند.

همچنین، سایت اینترنتی "جهان نیوز" وابسته به علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس ایران، در خبری نوشت: "مهدی کروبی به شدت با یک بیماری صعب العلاج دست و پنجه نرم می کند."

حسین کروبی، همچنین از وارد کردن دارو هایی از کشور روسیه برای "ترور فیزیکی افراد" از سوی نیروهای خودسر در ایران خبر داد.

آقای کروبی درباره این دارو ها به بی بی سی فارسی گفت که احتمالا این دارو ها از نوعی است که قبلا برای کشتن الکساندر لیتویننکو، مامور اطلاعاتی روسیه، که در لندن به قتل رسید، استفاده شده است.

او این خبر را در حد "شنیده ها" دانست اما تاکید کرد که همین که روزنامه کیهان و کسانی که وابسته به مراکز قدرت هستند چنین خبری را پیشگویی می کنند، این خودش معنای مهمی دارد.

آقای لیتویننکو که از مخالفان سیاسی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سابق روسیه بود، در سال ۲۰۰۶ در لندن مسموم شد.

همان زمان مقام های دولتی در بریتانیا، قتل او را به مقامات دولتی روسیه نسبت دادند.

همچنین، رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، هم با تاکید بر سلامت کامل مهدی کروبی، این شایعات را جنگ روانی دانست و از طراحی "توطئه ای" علیه آقای کروبی، ابراز نگرانی کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024