پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 20.03.2010, 21:22


دویچه وله: «سحام نیوز» وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی که پیام ویدیویی آقای کروبی را منتشر کرده، نوشته است، «مهدی کروبی در این پیام از آیت‌الله خامنه‌ای انتقاد کرده که پیش‌تر گفته بود همه باید در کشتی نجات نظام باشند. مهدی کروبی گفته وقتی روحانی و شخصیت‌های نظام به جنتی، احمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد منحصر شود، دیگر نمی‌توان شعار داد کشتی نظام. باید گفت، قایق نظام!»

عبارت «کشتی نجات» را آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در اوایل اسفند ماه خطاب به رهبران جنبش اعتراضی ایران بکار برد. آقای خامنه‌ای گفت: «افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند، عملاً خود را از این کشتی نجات خارج می‌کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می‌دهند که از دست داده‌اند.»

مهدی کروبی اکنون در پیام خود در واکنشی صریح به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، صلاحیت «نظام اسلامی» مورد وی را زیر سئوال برده است. کروبی «نظام جمهوری اسلامی» را نظامی اعلام کرده که ۷۵ میلیون جمعیت ایران را در بر بگیرد و قانون اساسی در آن جاری باشد. کروبی تاکید کرده که حاضر است جانش را برای چنین نظامی و «برای منافع ملی و کشور و اسلام و جمهوری اسلامی» فدا کند.





 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024