جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 13.03.2010, 19:07



رهایی هفت نوجوان از مرگ در سال ۸۸ با کمک خیرین و فعالین حقوق بشر

پس از اینکه بهنود شجاعی به اتهام جرم در کودکی اعدام شد تصمیم گرفتم صندوقی را افتتاح نمایم تا با پرداخت دیه به اولیاءدم مقتولینی که حاضر به گذشت و عفو از قصاص هستند این دست از نوجوانان از مرگ نجات یابند. مبلغ یکصد و یک میلیون و ششصد هزار تومان در طول این مدت توسط افراد خیر به این حساب واریز گردید. از مبلغ پنج هزار تومان گرفته تا پانزده میلیون تومان به این حساب واریز شد. قصد و هدف نیز کمک برای نوجوان در معرض اعدام بود. در کنار کمک های مادی توسط خیرین کسانی نیز بودند که با حضور خودشان در مراسم صلح و سازش قدمهای مفید و قابل توجهی برای رضایت از نوجوانان می نمودند.

خوشبختانه با مبالغ تهیه شده توانستیم کمک خوبی برای خانواده های بی بضاعت و کم در امد باشیم. به طوری که در طول مدت فعالیت در سال ۱۳۸۸ هفت نفر از موکلین نوجوان اینجانب از طناب دار رهایی یافته و به جامعه و خانواده بازگشتند. این افراد کوچکترین امیدی به بازگشت نداشتند و امروز روزنه ای روش به سوی آیندشان با کمک و مدد خیرین نمایان شد.

در سال ۸۸ برخلاف سالهای گذشته که امار اعدام نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۵ نفر بود حداکثر چهار نفر اعدام شدند که در میان آنها نام دلارا دارابی و بهنود شجاعی از دیگران برجسته تر و مرگشان غم انگیز بود هر چند مرگ هر انسانی به خودی خود و ذاتا غم انگیز و ناراحت کننده است. به لطف و مرحمت خداوند منان و یاری دوستانی که در این امر خیر قدم برداشتند هفت نفر از موکلینم به نامهای حسین حقی، امیر پهلوان فر، احمد بهاری، مصطفی نقدی، ابراهیم مصیبی، حسین ترنج و امیر خالقی از مرگ نجات یافتند .

هم اکنون نیز نوجوان دیگری در زندان چشم به یاری و کمک شما دوستان و خیرین دوخته اند و امید هستم در سال آینده اعدام اطفالی که در سن کمتر از ۱۸ سال مرتکب جرم می شوند از قوانین کشورمان زدوده شود. اما تا این آرزو محقق گردد نباید اجازه دهیم که به هر نحو ممکن کودکان این مرز و بوم در معرض مرگ قرار گیرند لذا بار دیگر برای نجات جان کودکان استمداد می جویم .
شما می توانید کمک های نقدی و وجوه اهدایی خود را به حساب سیبای بانک ملی ایران شعبه میدان سید جمال الدین اسدآبادی تحت شماره 0205327104006 واریز و به دیگر دوستانتان اعلام کنید. شماره کارت سیبا نیز ۶۰۳۷۹۹۱۰۴۳۴۲۹۷۳۱ می باشد که می توانید کارت به کارت نمایید.

این شماره حساب 1-10732661-800-830 نیز در بانک خصوصی سامان افتتاح شده است. بانک سامان شعبه خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی کد 830 کد سوئیفت این بانک هم sabcirthxxx می باشد. در ضمن می توان از طریق اینترنت هم به این حساب واریز کرد.

اگر در خارج از کشور اقامت دارید می توانید به صورت گروهی توسط یک شخص مورد اطمینان مبادرت به جمع آوری دیه کرده، و از طریق صرافیها به حساب فوق الذکر واریز کنید.

در گذشته پیش بینی شد که در صورتی که مبلغی حدود دویست میلیون تومان جمع آوری شود می توان سه یا چهار نفر از نوجوانان را از مرگ نجات داد. در صورتیکه با کمتر از این مبلغ یعنی حدود نود هزار تومان تعداد بیشتری از مرگ نجات یافتند.

صمیمانه از اطمینانی که به حقیر می نمایید سپاسگذارم.
با تشکر فراوان
محمد مصطفایی وکیل بسیاری از نوجوانان در معرض اعدام
09121212590
5-88602503 دفتر حقوقی حامیان
http://www.modafe.com



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024