سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 12.03.2010, 23:48



وبلاگ ژیلا بنی‌یعقوب / جمعه ۱۲ مارس ۲۰۱۰


دیروز مهدیه عزیز ،همسر رنجدیده ی احمد زید آبادی به من تلفن زد و گفت که برخی از فامیل و دوستان به او زنگ می زنند و می پرسند حالا که همه آزاد شده اند ،چرا احمد را آزاد نمی کنند؟ من هم به مهدیه گفتم از تو چه پنهان برخی هم با من تماس گرفتند و می پرسند حالا که همه ازاد شده اند ،چرا بهمن آزاد نشده؟ مهسا هم مشابه همین موضوع را در باره مسعود باستانی تعریف می کند

راستش، آزادی زندانیان در این چند روزه با تبلیغات زیاد رسانه های سبز همراه بوده است و کمتر به این توجه داشته اند که تعداد زندانی های آزاد شده نسبت به زندانیانی که در بندند اندک است و هنوز هم هر روز کسانی بازداشت می شوند .سایت جرس با آزادی مصطفی تاج زاده نوشته بود که پروژه بازداشت فعالان سیاسی شکست خورده است و البته توضیح نداده بود چرا با آزادی چند نفر به این نتیجه رسیده است .

و به قول مجتبی سمیع نژاد:

"باید پرسید از چه روزی این پروژه‌ی دستگیری شکست خورده است؟ مگر همین هفته‌ی پیش ده‌ها نفر از فعالین حقوق بشر بازداشت نشدند؟ در عرض یک روز پنج شش نفر آزاد شدند و روز بعد دو سه برابر آن‌ها بازداشت شدند. آیا این‌که اصلاح‌طلبان آزاد شدند، یعنی همه آزاد شده‌اند یا نویسنده از آمار زندانیان خبر نداشته است؟ "

کسانی که فکر می‌کنند همه زندانیان سیاسی آزاد شده‌اند و به همین دلیل پروژه بازداشت فعالان را شکست خورده توصیف می کنند، یک روز سری به سالن ملاقات زندان اوین بزنند تا خود از نزدیک ببینند نه فقط بسیاری از زندانیان سیاسی مشهور آزاد نشده اند که همچنان بسیاری از معترضان بی‌نام و نشان که از هفته‌ی اول پس از انتخابات بازداشت شده‌اند، هنوز در زندان‌اند.

نمی‌خواهم شادی کسانی را که از آزادی مصطفی تاج زاده عزیز خوشحال‌اند تلخ کنم. من هم از آزادی او خوشحالم اما عزیزان! هنوز خیلی‌ها در بندند. چند آزادی را دلیل آزادی همه و مهم تر از آن دلیل پیروزی و به قول سمیع نژاد دلیل شکست پروژه بازداشت فعالان نگیریم.

من تنها نام تعدادی از روزنامه نگاران زندانی را می نویسم تا بدانیم هنوز حداقل ۶۰ روزنامه‌نگار در زندان‌اند، اسامی بقیه زندانی‌های سیاسی با یک جستجوی ساده درفضای وب قابل دسترسی است.

اسامی روزنامه نگارانی که همچنان در زندان اند

احمد زید آبادی ،مسعود باستانی ،بهمن احمدی امویی ،عیسی سحرخیز ،کیوان صمیمی ،علیرضا بهشتی شیرازی ،ساسان اقایی ،عمادالدین باقی ،محمد داوری ،محمد صادق جوادی حصار ،رضا رفیعی فروشانی ،هنگامه شهیدی ،شیوا نظر آهاری ،لی لی فرهادپور ،جواد ماهزاده ،مسعود لواسانی ،حسین نورانی نژاد ،کاوه قاسمی کرمانشاهی ،بدرالسادات مفیدی ،نادر کریمی جونی ،سعید لیلاز ،مهدی محمودیان ،محمد نوری زاد ،نیلوفر لاری پور ، بهزاد مهرانی ، محبوبه کرمی ،علی ملیحی ،محمد نوری زاد ،وحید پور استاد ،اکبرمنتجبی و ....

اسامی سایر روزنامه نگار زندانی را می توانید در این سایت ببینید

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی

اسامی سایر زندانیان سیاسی نیز در سایت تا آزادی زندانیان سبز قابل دسترسی است

تا آزادی زندانیان سبز

و البته فراموش نکنید که اسامی تعدادی از زندانیان گمنام در هیج کجا ثبت نشده است

در حاشیه: مشاوران مهندس موسوی از جمله بهزادیان نژاد و عرب مازار نیز همچنان در بندند و پس از هفتاد و چند روز در سلول انفرادی هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024