پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 06.03.2010, 19:43


بر خلاف خبر سایت‌ها و شبکه های ماهواره‌ای کیوان صمیمی نه تنها آزاد نشده بلکه همچنان پس از ۹ ماه بازداشت، این بار در انفرادی ویژه بند ۲۴۰ اوین است و از هرگونه ملاقات با وکیل، خانواده و یا تماس تلفنی محروم است. این درحالی است که قاضی پرونده از هفته پیش دستور مرخصی ۱۰ روزه این روزنامه نگار ملی-مذهبی را صادر کرده است. اما شخص بزرگ نیا، مسئول بند ۳۵۰ اوین، تا کنون مانع این امر شده است.

پیش از این خبرهای مختلفی از برخوردهای خشونت آمیز، تحقیرکننده، غیرقانونی و لجبازانه این زندانبان شنیده شده بود به طوریکه زندانیان رفتارهای او را ناشی از "عقده های شخصی" وی عنوان میکنند.

بزرگ نیا که از روحیه بخشی های مهندس کیوان صمیمی به سایر زندانیان بسیار ناراضی است، چند هفته پیش و در پی اعتراض مهندس صمیمی به رفتار ناشایست او نسبت به چند زندانی، ایشان را از بند ۳۵۰ به انفرادی ویژه ۲۴۰ منتقل، و وی را از تلفن و ملاقات های هفتگی محروم کرد

هفته پیش و با رسیدن دستور قاضی مبنی بر آزادی این زندانی، بزرگ نیا شخصا به صمیمی گفته است که تا حد توانش، با کارشکنی های اداری، آزادی وی را به تاخیر می اندازد تا او را بیش از این در انفرادی ویژه نگه دارد. این در حالیست که مهندس صمیمی قبلا هم به زندانبانان و بازجویان گفته بوده که بی جهت خود را به زحمت نیندازند، چرا که روحیه او در خلوت سلولهای انفرادی از بند عمومی هم بهتر است! اکنون که بسیاری از زندانیانی که دستور آزادیشان پس از دستور آزادی صمیمی داده شده، آزاد شده اند، معلوم نیست که تا چه زمانی سلیقه و انگیزه های شخصی و غیرقانونی اینگونه افراد بر حتی دستور قاضی هم تقدم خواهد داشت.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024