جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.02.2010, 9:40




اطلاعیه خانواده دکتر محمد ملکی

ادوارنیوز: خانواده دکتر محمد ملکی، نسبت به وخامت حال وی در زندان هشدار داده و از تمامی فعالان حقوق بشر خواستار پی گیری وضعیت وی شدند.

در اطلاعیه خانواده ملکی آمده است:

همزمان با آغاز هفتمين ماه اسارت دکتر محمد ملکی، وضعيت جسمی ايشان در زندان بسيار وخيم گزارش مي شود. طبق اخبار زيادی که از زندانيان آزاد شده می‌رسد، عليرغم روحيه بالا، ايشان در زندان بدون کمک ديگران قادر به راه رفتن نيستند.

همچنين در روزهای گذشته در تماس از زندان با خانواده، تقاضای داروهای جديد شده که امروز داروی مربوط به شيمی درمانی سرطان پروستات و داروهای ديگر به زندان تحويل داده شد. مساله ديگری که بر نگرانی خانواده افزوده و بسيار مشکوک است، جابجايی چند باره ايشان در زندان طی هفته های اخير است. در اين مدت هر بار که نزديک به زمان ملاقات ميشود، به خانواده اطلاع ميدهند که زمان ملاقات تغيير يافته است.

امروز حدود بيست روز است که ملاقاتهای هفتگی دکتر ملکی به بهانه های مختلف به تعويق می افتد که نشان ميدهد مسئولان زندان نگران مشاهده خانواده از وضعيت سلامتی او هستند.

در اين ميان هيچ يک از مسئولان حاکميت پاسخگو نيستند و ظاهرا مقامات جمهوری اسلامی اينبارقصد جان دکتر ملکی را کرده اند. مشخص نيست که بدستور کدام مقام جمهوری اسلامی، اصرار بر نگهداری ايشان در زندان وجود دارد که حتی حاضر به بستری نمودن تحت الحفظ وی جهت درمان هم نيستند.

خانواده دکتر ملکی با آگاهی از اينکه تزريق داروی شيمی درمانی سرطان پروستات نياز به شرايط بسيار آرام و استراحت مطلق دارد، نگرانی عميق خود را از پيامدهای اجبار به تزريق اين داروها در زندان ابراز ميکند. ما از همه انسانهای آزاديخواه، فعالان و نهادهای حقوق بشر در سراسر جهان استمداد طلبيده و خواهان اقدام فوری و جمعی آنها جهت نجات جان دکتر محمد ملکی هستيم.

خانواده دکتر محمد ملکی
اول اسفند هزار و سيصد و هشتاد و هشت



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024