جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 19.02.2010, 7:51



درخواست هزاران زن و مرد رسانه های سراسر دنیا برای آزادی بهمن احمدی امویی

شبکه ای از هزاران زن و مرد از رسانه های سراسر دنیا از مقامات ایرانی خواستارآزادی بی‌قیدوشرط بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار دربند شدند.

بنیاد بین المللی زنان در رسانه (ای.دبلیو.ام.اف) در نامه‌ای به مقامات جمهوری اسلامی ضمن اعلام این موضوع نوشته است: ما به نمایندگی از یک بنیاد بین‌المللی رسانه* نگرانی خود را نسبت به وضعیت روزنامه‌نگار ایرانی بهمن احمدی امویی، که به شلاق و حبس محکوم شده است اعلام می داریم.

احمدی امویی که همسرش، ژیلا بنی یعقوب، جایزه شجاعت در خبرنگاری این بنیاد را در سال ۲۰۰۹ از ان خود کرده بوداز اعضای سردبیری روزنامه اقتصادی سرمایه بود روزنامه‌ای که در در ماه نوامبر توسط مقامات مسئول توقیف شد.

احمدی امویی در خرداد ماه ۸۸ به دنبال اعتراض های پس از انتخابات در ایران دستگیر شد و در ماه گذشته به هفت سال و چهار ماه زندان و سی و دو ضربه شلاق محکوم شد. اتهامات وی تبانی به قصد به هم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و توهین به رییس جمهور عنوان شد.

امویی پس از آن نسبت به حکم صادره در خواست تجدید نظر کرده است و ما از شما می خواهیم که شرایط آزادی فوری و بی‌قید و شرط او را فراهم کنید به گونه‌ای که بتواند به حرفه روزنامه نگاری خود ادامه دهد. ما نگران هستیم که حکم نا عادلانه صادر شده برای امویی نشانه هایی از ایجاد محدودیت بیشتر بر آزادی بیان و رسانه ها در ایران باشد. و بر این عقیده هستیم که تمام ایده ها و نظرات گوناگون باید اجازه مطرح شدن در رسانه‌ها را داشته باشند بدون اینکه مورد سرکوب و یا تحت فشار قرار گیرند و روزنامه نگاران باید به خاطر حرفه شان مورد حمایت مقامات دولتی قرار گیرند.

به عنوان شبکه ای از هزاران زن و مرد از رسانه های سراسر دنیا که از آزادی رسانه ها در سطح جهان حمایت می کند با نهایت احترام از شما خواهش میکنیم که در اقدامی موثر اطمینان حاصل شود که امویی نه مورد شکنجه قرار بگیرد و نه در زندان بماند. با استفاده از قدرت خود برای اجرای عدالت در این مورد قدم بسیار مهمی در جهت نیل به رسانه‌ای ازاد و مستقل در ایران برداشته‌اید.

از توجه شما سپاسگذاریم
با سپاس

متن انگلیسی خبر را در این لینک ببینید
http://www.iwmf.org/article.aspx?id=1150&c=pastletter
* International Women's Media Foundation (IWMF)



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024