پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.02.2010, 13:28


بنام خدا

افزایش بحران سیاسی با دستگیری فعالان سیاسی و اجتماعی

پس از انتخابات ریاست جمهوری خط مشی برخورد شدید خیابانی، احضار و بازداشت وسیع شهروندان معترض و دستگیری فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران که همگی جرمی جز اعتراض مسالمت آمیز به نتایج انتخابات نداشته‌اند، در دستور کار دولت و حامیان آن قرار گرفته است. همانگونه که تجارب تاریخی بارها نشان داده است برخوردهای پلیسی و امنیتی با مخالفان و منتقدان، بدون توجه به ریشه‌های واقعی بحران، هیچ گاه نتایج ماندگاری که در برگیرنده منافع ملی باشد، بدست نخواهد داد و به جز تاثیراتی محدود، نمی‌تواند از افزایش پیامدهای بحران جلوگیری کند.

در همین راستا در هفته‌های اخیر موج بازداشت‌های فعالان سیاسی افزایش یافته است و عده‌ای از وابستگان ملی - مذهبی در شهرستان‌ها نیز احضار و مورد بازجویی‌های غیر قانونی قرار گرفته و یا بازداشت شده‌اند.

آخرین بازداشت‌ها در شهرهای اهواز و تبریز صورت گرفت و در این میان عباس پوراظهری، مسعود لدنی، پروین کهزادی، رضا طباطبایی، حسام کاویاری و آرش عارف‌زاده بازداشت شده‌اند. همچنین فعالان دیگری هم چون دکتر غفار فرزدی، دکتر باقر صدری نیا و مهندس وحید شیخ بگلو نیز راهی زندان شدند‌.

ما ضمن اعتراض به این شیوه بازداشت‌های غیر قانونی در سراسر کشور، خواهان آزادی هر چه سریعتر زندانیان سیاسی هستیم و بار دیگر به دست‌اندرکاران امور هشدار می‌دهیم بیش از این باعث خدشه‌دار شدن آرمان‌های همگانی مردم ایران برای دستیابی به آزادی و عدالت و توسعه نشوند و با تضعیف توان ملی کشور، منافع ملی ایران را به خطر نیندازند.

شورای فعالان ملی - مذهبی
۲۸ بهمن ۱۳۸۸



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024